|
|
|
|---|---|
| Jag har nyligen köpt en 525 -92 och det är kanonskön bil att köra. Men sitter man inte väldigt lågt i dem? Jag brukar alltid tycka att man sitter för högt i alla bilar, men nu känner jag mig som en dvärg när jag kör. Jag är 179 cm så jag är ju inte osedvanligt kort, men jag ser inte displayen till färddatorn över ratten om jag inte lutar mig lite framåt. På stolens vänstra sida kan man tilta sätet, köra stolen framåt och bakåt samt luta ryggstödet. Kan man inte höja/sänka stolen? Om man vore 175 cm eller kortare skulle man ju inte kunna köra bilen! | |
| Spaken du använder för ryggstödets lutning trycker du neråt så går det att höja eller sänka stolen. | |
|
precis, finns juh 3st spakar, en av dom är till för att reglera höjden på stolen... prova den ska det nog bli bättre ;) /mvh jocke |
|
|
Aha, det var så enkelt. Nu känner jag mig verkligen som en civilingenjör som inte listade ut det själv... Provade aldrig spakarna åt andra hållet. :-) Tack för hjälpen pöjkar! |
|
|
Om jag inte missminner mig så kan man ställa in rattläget också... /Udo Dirkelsniff Länk |
|
| Ratten är bara ställbar i en ledd tyvärr, inte uppåt och nedåt. | |
|
haha, jag gjorde precis samma sak när jag köpt min. Trodde det var nåt fel på min stol som var så låg. Men en dag efter jag haft bilen några veckor kom jag på att man skulle trycka spaken nedåt. |
|
| Jag måste faktist erkänna att min e34:a är fan den första bilen som jag sitter i rätt höjd :) För med mina 197cm så blir det offtast så att man sitter med huvet i taket men i e34:an är det ju så att man kan få ner stolen så pass så nu sitter jag nästan normalt iaf... | |
Amethyst |
Kom inte heller på det förrens dan efter, var lite jobbigt på motorvägen hem. |
| Spännande att man kan trycka den neråt, har jag aldrig testat. Men jag måste säga att det är riktigt gött att komma ner lite när man kör, jämfört med min flickväns Volvo 740 så känns ju Volvon som en SUV att köra, man sitter onormalt högt med en väghållning som en champinjon. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.