AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.731

blåst av insplanet

jo
3
jonne65
130i -05
e det nån som vet hur fan man går till väga för att anmäla Inspanet, blev tecknad på en jävla försäkring som jag ej ens tackat jag till, å killen vägrade sen att svara när jag ringde!!

Visa användare
128
de1ta
320d F31 -13
X3 3.0sd -07
Har själv blivit upptecknad på försäkringar man inte tackat jag till utav instplanet. Va bara att ringa upp försäkringabolaget ifråga och säga att man inte tackat ja till de så togs det bort. Inte så mycket jobb i förhållande till hur mycke jobb det skulle varit att ringa runt till alla försäkringabolag och kolla priser, ett samtal istället för 20.....förutom samtalet till instplanet ;)

Det som gör mig mest arg är telefonförsäljare som undrar om de får skicka "mer information" och nån vecka senare har man en ny produkt i brevlådan tillsammans med en räkning, det ställer till betydligt mer problem. Eller när man helt plötsligt ringer med ett annat förval utan att själv veta om det, plötsligt får man en räkning ifrån glocalnet!
Visa användare
128
de1ta
320d F31 -13
X3 3.0sd -07
...de e lågt!
ro
389
robban bagio
1m coupe -12
x3 -08
Säger bara

nix.se

man slipper alla telefonsäljare :)
Vantage
robban bagio
Det funkar med Nix så länge dom inte ringer för "Kundens-Räkning" i detta fall så har du troligtvis en försäkring hos ex Folksam etc så dom ( Försäljarna ) uppge att dom ringer för denne räkning....så har man löst problemet med spärrade saker.
Sjukt men tyvärr sant...
Enl lag så är dom tvungna att uppge/Visa det telefon nr dom ringer ifrån, men ringer du så kommer du bara till en Telefonsvarare som säger vilket företag som har ring dej och du är kvar på ruta 1.
Man skulle tvinga dessa försäljningsbolag att ha ett visst telefon nr som man kunde spärra via sin operatör.

Niclas
OT

Det nya är tydligen att ringa upp och göra en 'marknadsundersökning'
På slutet av intervjun så frågade tanten om deras uppdragsgivare (Viasat) fick ringa mig och erbjuda ett bra kanalpaket..
Jag är reggad hos Nix

Mvh
/Bruno
Länk
BMW CS 4657
Alpina CS 111
Visa användare
128
de1ta
320d F31 -13
X3 3.0sd -07
Hehe bruno, tjejjen åkte på de ifrån viasat. De undrade om de kunde skicka "mer information" (mer information innebär tyligen parabol, box, kort...osv) Kostade mig ett frimärke att skicka tillbaka kortet och hämtade aldrig ut parabolen på posten.

Helt sjukt vad de håller på.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.