|
|
|
|---|---|
|
Hej Ny på forumet. Vore tacksam för hjälp... Min 318i kokade. Jag stoppade direkt, motorn kallnat och när jag häller på mer kylarvatten så rinner det ur på baksidan av motorn mot torpedväggen. Det är en ca 1 cm tjock vattenslang som går in i blocket där. Jag fyller upp expansionskärlet och det rinner ut ca en liter på baksidan (motor avstängd). Det är svårt att se och komma åt där bak men jag får in handen och känner att det är där det läcker (vet inte om det är slangen lr något annat där som läcker). Min fråga: Är det ett vanligt fel? Kan det vara så att blocket/toppen skadats så det rinner ut i en spricka(låter osannolikt)? Hur kommer jag åt att få loss slangen/plastanslutningen till blocket där bak? Tacksam för svar! | |
|
Välkommen! Kan bara bidra med lite bilder på vad det är du känner mellan topplocket och torpedväggen. Här anslutningen i topplocket:Länk Och slangarna: Länk Det ser trångt ut på 3:orna i det utrymmet. Kan vara oringen till anslutningen, spricka i anslutningen eller den tunna slangen pos.11 som hoppat av. Verkar troligt om det rinner ur snabbt. Hoppas det löser sig. AE |
|
|
Tack Anders! Tydlig bild, jag känner igen mig. Frågan är bara hur man kommer in där... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.