|
|
|
|---|---|
|
Har en diffklump till min 316 som har utväxling 2.56:1. Misstänker att den är bytt men isåfall från vad för modell? Kan tillägga att det är en manuellt växlad E36. ///BMW - Was sonst! | |
|
2,56 låter högst otroligt på en manuell bil, men jag kan ha fel. Är inte bilen väldigt trött ?? |
|
| Måste vara oerhört seg med tanke på att det är en 316? En 328 har väl nånstans på 2,93 eller nåt liknande? | |
|
Har aldrig kört med bilen. Det är en bil som jag plockat ner och när jag plockade ner diffen såg jag att den hade den utväxlingen. Tyckte också det lät otroligt så jag testade att snurra ingående axel och utväxlingen stämde. Vad har automatväxlade bilar för utväxling? ///BMW - Was sonst! |
|
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Den bakaxeln kommer nog från en 325 td. har du den kvar eller vet var den finns? |
|
Den finns kvar. Har tänkt att plocka över den på 325an för att få ner den i varv, men det kanske blir på tok för högt växlat på en sådan? ///BMW - Was sonst! |
|
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Den kommer ju varva mindre, blir tystare på motorväg men slöare i acceleration, som att dreva en moppe :) |
|
Har haft klumpen monterad ett tag nu och visst är den slöare men absolut inte olidligt. I dagens dyra bensinsverige skulle jag faktiskt råda fler att byta till en dieselklump då tankningar efter bytet aldrig nått upp till 0,7L/mil. Senaste låg på 0,65L/mil. Känns bra att ha konverterat bilen till en "sparbössa" :) ///BMW - Was sonst! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.