|
|
|
|---|---|
jimmpa88 |
Hej jag har ett litet problem... jag vet inte riktigt hur man får ut bilstereon i min BMW 850i så jag vorre tacksamm om nån visste hur man gör, resp. vilka sladdar man behöver om man behöver nå nya skarv sladdar eller dyl........ /Jimmy |
|
Om det är som på andra BMW så sitter det ett BMW-kontaktstycke i bak på din stereo. På kontaktstycket sitter en liten bild som berättar hur du ska bända med en skruvmejsel för att få loss det. Jag fick ta i något så in i h-e för att verkligen få loss kontaktstycket. Adapter mellan BMW-kontaktstycke och ISO-kontakstycke köper du i närmaste bilstereoaffär. Själva huvudenheten har (om det är lika som i min blablbla osv) två stycken plastkåpor längst ut på varje sida. Pilla bort dem så ser du får hål innanför - kör in 3.5 mm borrar eller liknande där för att lossa spärrarna och dra sedan huvudenheten rakt ut. Orginalhållaren är på min av en djäkligt billig typ som du får böja lite med för att få ut ur hålet. Vet inte om det hjälper, men det finns några bilder på Länk MVH /JörgenN -- Merit: Har växlat ner till 3:an i 160km/h med en orginal Volvo 240. Kopplingen sa pang. |
|
|
Jag har, för ganska länge sedan, bytt domän - sålunda ligger bilderna numer istället här: Länk ...då och då droppar det in människor på den gamla länken. /Jörgen -- Merit: Växlat till 3:an i 160km/h med en Volvo 240. Kopplingen sa pang. |
|
|
Försöker och försöker, men det funkar inte speciellt bra alltså.. Har bandaren med fyra hål (den som är på bilderna?), och har såklart petat in saker i hålen. Dick sitter den som berget ändå. Det jag funderade på var om spärrarna - det är väl nån sorts hakar antar jag - ska in i stereon eller in i hållaren så att säga.. Alltså vilket håll jag ska försöka styra dem åt. Borde väl f.ö. räcka med 5-centimetersgrejer att stoppa i hålen? *Vill ha i min Alpine* |
|
|
Hej Kolon, jag har tagit några nya bilder som bättre visar hur spärrarna fungerar, samt även författat ihop en enklare text - allt ligger på samma Länk som förut. /Jörgen -- Merit: Växlat till 3:an i 160km/h med en Volvo 240. Kopplingen sa pang. |
|
|
Mycket vänligt av dig Lypsylatex, men det är redan åtgärdat. Fick verkligen åka till BMW och låna originalverktyget för att få ut skrotet. När den väl är ute var det ju jätteenkelt att förstå vilket håll det skulle tryckas åt, men inte innan.. :) |
|
|
Hej Kolon, BMW´s "orginalverktyg" (2 st trådbyglar) finns på Biltema för 14:90 ! Det är samma man använder för att lossa tex navigatorn med, kan rekomendera ett köp! Calle T |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.