|
|
|
|---|---|
|
ja som jag skrev när man startar bilen så kan mätarställningen visas korrekt ibland, men oftast så är den delad längs efter alltså övredelen av siffrorna syns..När bilen sen körs ca 1tim så visas allt bra.. vad kan detta vara? inte bara bakgrunds belysning som glappar..Kan nämnas att om man trycker hårt på tripknappen så syns alltbra.. | |
|
Glapp i kretskort / lødning... Plocka især och lød om ALLA lødpunkter i IKE... ///M BMW-dille är inte en lidenskap; det är en njutbar galenskap... |
|
|
Tjena. Har själv haft samma irriterande problem. Nu äntligen har jag hittat lösningen. Se länk Länk Jag följde beskrivningen och värmde upp lödningarna. Glappet är borta och hittils funkar det perfekt. /C |
|
|
Kan någon på svenska förklara vad man skulle göra när man tagit bort den där biten och rengjort ytan som man kunde t.ex såga bort i beskrivningen? vart skulle man värma och hur skulle man värma? Med vänliga hälsningar |
|
|
Tjena. Det sitter ca 40 st små piggar i två rader som förbinder displayen med kretskortet genom lödningar. I någon av dessa lödningar finns den svaga lödning som gör att glappet uppkommer. Jag tog en lödpenna och värmde upp tennet vid varje pigg tills det smälte. När tennet sedan stelnade var glappet borta. Finns kanske bättre sätt att göra det på men så här gjorde jag och det funkade för mig. /C |
|
| Tack så mycket. Jag ska åka till garaget imorgon och skruva loss mätarhuset. Tack för hjälpen! | |
| Hur pass mycket ska man behöva ta i när man ska få ut mätarhuset? | |
|
Tjena. Här kommer en länkt om hur man får ut mätarhuset. Länk Först skruvar du ut det två skruvarna som håller mätarhuset. Sedan kan du med hjälp av en krok försiktigt bända ned flärpen som skruven satt i och sedan dra hela mätarhuset mot dig. Har även hört att man kan använda sig av ett plastkort för att få ut huset. Jag använde ett o-ringsverktyg från Biltema med art nr 20-326 för att få loss mätarhuset. Verktyget är även bra för att få loss kablarna då det är ganska trångt. |
|
| Jag försökte mig på att ta ur mätarhuset och jag hade fått ut det en bra bit tills det inte gick att få ut det mer på vänstra sidan av mätarhuset(soppa mätaren) och jag vill inte ta i allt för mycket. | |
|
Det ska gå att få ut lika långt som bilderna visar. Vad är det som tar emot? Är det sladdarna? Du får försöka vicka och trixa lite för att få ut det. Hittade en annan länk som kanske kan vara till hjälp. Länk |
|
| det visade sig att någon av de tidigare ägarna dragit om en kabel och satt fast den med buntband. Fick skruva ner delar av inredningen för att lyckas lösa det men har nu ordnat det. Är det någon som lyckades koppla bort kontakterna med händerna eller använde ni er av något verktyg? | |
| Är det någon som vet ifall det går att beställa nya kontakter hos bmw? jag var lite hårdhänt så en av "fästena" som man ska dra uppåt sprack. Mvh | |
| Är det någon som provat sig på detta och det inte fungerat för? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.