|
|
|
|---|---|
| Har nyss bytt upp mig från en 320 -90 till en 330Xi -01. Men det är ju alltid roligt med mer effekt. Och undrar om någon har någe bra tipps på hur man skrämmer upp den lite till utan att behöva ta nya banklån? | |
|
Tyvärr är det dyrt och svårt att trimma sugmotorer, det enda som ger nåt är kompressor/turbo och det börjar runt 25-30.000:- om man kan skruva/svetsa själv, från 50´ och uppåt om man inte kan/vill göra´t själv... BMW-Dieslar är betydligt lättare att trimma då de redan har turbo. Mvh |
|
| Tackar för informationen. Får fundera lite på om det är värt det. | |
|
tänk på besiktningar, driftsäkerhet, bruksfunktionen, samt andrahansvärdet.. folk är väldigt skeptiska till att köpa en bil som varit trimmad med helst turbo, men även kompressor. det är bara värt det om du kan säga ja på dessa 3 alt tycker jag: effekten är det viktigaste med min bil. jag har råd med ett ras jag har en bruksbil på sidan om denna som jag bara kör när jag vill ha skojj. /mvh jocke |
|
|
Prova att chippa den(motornord.se)+14hk och lägg på ett sportsystem(+6hk?).= 20hk till. ------------------- BMW 330 E46 2000 - 2005 Engine type : Non-Turbo Petrol Engine size : 2979 cm3 Cylinders : 6 Original bhp : 231 Original nm : 300 Effektökning : 14Hk Ökning vrid : 39Nm Pris: 3950:- / Ville |
|
STR8 BALLIN |
TURBOKONVERTERING. TA SEDAN BORT DET NÄR DU SKA BESIKTA ELLER SÄLJA BILEN. Glöm alla chip, onödiga pengar för några hästar bara. Om inte turbo eller kompressor, så gör ingenting alls!!! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.