|
|
|
|---|---|
|
M635:an vibrerar vid inbromsning i ca 90km/h. Alltså om man ligger i 110 och bromsar någorlunda hårt så uppkommer vibration vid 90, vare sig över eller under just bara vid ca 90. Nej det är inte skivorna! Kan det vara bussningar eller stag kanske? | |
|
Se pos.6:Länk Motsvarande bussning brukar orsaka vibrationer vid bromsning på E34:orna. AE |
|
|
Förlåt, länken var till 535. Här är 635:ans:Länk AE |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Ett vanligt förekommande fel på M635:an vid sådana fenomen,är att du förmodligen har luft i ena eller båda framoken. Då denna har 4 kolvs ok,med 2 kolvar på var sin sida av skivan,så räcker det med luftbubbla i oket på ena sidan av skivan för att detta ska ske. Jag har haft samma fenomen på min bil ett par gånger,och även hört från 2 andra M635 ägare att de haft samma fenomen vid luft i oken. Självklart kan dåliga bussningar göra att dessa vibrationer utmärker sig lite extra. Min har samtliga leder och bussningar utbytta, samt fått bärarmar i alu från E31. Men efter några varv på Mantorp i sommras gick bromsarna varma med luft i bromsarna som följd,varpå bilen började vibbrera igen,precis med samma fenomen som din. Avhjälpes hur som helst med luftning av oken(båda nipplarna samtidigt!) Men ett råd är att byta den gamla bromsvätskan mot ny. MVH Patrik |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.