|
|
|
|---|---|
|
Finns det några roliga sätt att trimma en diesel förrutoma tt byta chip, ändra laddtrycket, byta till större turbo?? några förslag eller någon som provat nåt roligt? har en extra motor till min liggandes hemma! Berg | |
|
har du chip, mera laddning, större turbo, så skulle ju nästa steg bli större IC, för den är ju liten redan på orginalbil. med högre laddtryck så blir turbon mycket varmare, och därmed blir insugsluften varm. på en normal bensinare går tempen från 150 till 80 grader, och då är IC:n lika stor som en kylare nästan. jag har funderat på att sätta dit flera såna små som sitter där, så sätter man dom paralellt. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
jag har funderingar på att ersätta katten med rakt rör, har redan raka rör efter katten nämligen. Det där med större IC har man oxå ängnat en tanke åt, vet bara inte vara jag ska placera den då det redan är fullt innanför grillen med kondensor och annat. Tips är välkommet. Rickard |
|
|
kan man inte använda en "race" kat? det finns ju 3" till bensinare, vet inte om det funkar på dieslar med.. har du 3" resten eller? en extra IC kan man väl sätta under den andra? den kommer ju ganska långt in så att den kommer långt ner tror jag inte är nått problem. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
nä, jag har bara bytt ut sista burken mot simons 2,5" och avslutat med dubbla Ø80 rör. Menar du att sätta en orig. ic till bakom? Rickard |
|
|
nja.. inte direkt bakom, men lite under den andra och så långt bak det går.. den kommer ju lågt ner, men det måste klara sig ändå.. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.