AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.313

Hur initiera klämskyddet på E36 ?

Hej!

Jag har ett problem med mina el hissar, Varje gång jag ska ha upp dom så går det bara cirka 15cm åt gången sen avbryts det ! Precis som om klämskyddet går in och bryter upphissningen.Var på BMW idag och frågade vad de kunde vara för fel, fick då svaret att man måste "initiera klämskyddet" men det visste dom inte hur det gick till, och mekanikerna hade redan gått hem för dagen! Ngn som vet hur denna "initiering" går till ? Bilen ifråga är en 328i Coupe -95

tacksam för all hjälp :)

det är magneten i elhiss motorn som har hoppat av. tror de finns en guide på gör det själv. kolla där. mvh
Hej! Tack för ditt svar :) Jag har kollat gör det själv guiden och där finns en guide, men min el hissar motor ser inte alls ut som den i guiden!

så här ser min ut : Länk
det är nog något liknande. du får skruva av det svarta locket sen ser du en axel där inne väll?
Ja, Man tycker ju det :) Men problemet är bara att det svarta locket verkar vara nitat för det finns inga skruvar på framsidan iaf... utan ser ut som det är nitat =/
hmm va ju konstigt... du får försöka få upp det på nått sätt iaf :D
Ja,, en hammare/slägga löser säkert problemet ;)
precis :=)
Jag återkommer med resultatet :D
Da
13
Dany75
BMW 328iA Coupé -95
Du kanske har samma problem som jag hade på min 328 95.. Skrev en artikel om det i somras. Kolla länken. I slutet står det hur du gör för att ändlägesjustera/ initiera rutan.
Länk

MVH

David
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.