|
|
|
|---|---|
|
Börjar tyvärr bli dags att dra på långkalsonger på sig själv och hardtopen på bilen. Är det någon som har några råd om hur man förbereder suffletten för 6-8 månader i "lådan"? Att den och lådan ska vara helt torr innan förstår jag, ska man impregnera den nu eller i vår? Hur gör man med plastfönstret för att det inte ska få veck och slitas/repas. Jag kommer att köra bilen fast sparsamt under vinterhalvåret. Goda råd och idéer mottages tacksamt Touchdown (e36 cab -98) | |
| Impregnera nu och glöm inte att ta upp den några gånger under vintern. Fuktigt lär det bli nere i baljan hur som helst, åtminstone blev min e36:a det. E46:an klarade sig lite bättre faktiskt. Bakrutan i E36 är ju tyvärr lite tråkigt utformad då den veckas när den fälls ner. Försiktighet är nog det enda jag kan komma fram med.. | |
| Det allra bästa är förstås att plocka loss suffletten och förvara den uppfälld i garaget! Jag vet inte hur det ser ut på e36, men på e30 är det i alla fall enkelt, hela ställningen sitter bara fast med några skruv per sida (jag minns inte riktigt om det är 4 eller 6 st totalt). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.