|
|
|
|---|---|
|
Imorse när jag kom ut till bilen (330-03) och ska öppna bakluckan så får jag se en upphöjning i lacken med bubblor ungefär stor som en femkrona som sitter strax ovan nummerskylten bakom handtaget. Inte alls bra! Jag åker till Bmw och felanmäler detta, får fylla i lite papper och de säger att de ska höra av sig (innan rostskyddsgarantin går ut ska det bli åtgärdat). Jag vet att många av Er har haft det enklare, dvs fått ny baklucka eller motorhuv utbytt inom kort? Här säger de att det kommer ta tid innan de åtar sig mitt ärende, dessutom kan det bli tal om en reparation och inte bakluckebyte. Vad är era erfarenheter kring Bmws rostskyddsgaranti, är det så här det brukar gå till? Ska jag nöja mig? | |
|
Prata med en annan BMW verkstad är mitt råd. Finns det bubblor i lacken bör bakluckan bytas ut. Farsan var inne med sin 320 touring för nån månad sen på BMW Group Göteborg och en av herrarna inne på karosseriavdelningen hittade en lite bubbla som var 1mm i diameter och han fick beskedet att luckan byts på garantin. Det var inget snack om det. |
|
|
Det verkar bero en del på var man lämnar in bilen. Jag har lämnat in den hos min auktoriserade verkstad som jag brukar anlita. När jag gått genom dem så har de direkt ordnat utbyte av både huv och baklucka. Jag ska få ny huv och baklucka nu på torsdag. Det var inga problem med min förra bil heller, där fick jag också ny huv och lucka. När du skriver BMW, menar du då i Solna eller något annat ställe? |
|
| Hej. Fick ny huv och baklucka för en månad sen på Bmw Group Gbg och det var inga som helst problem. Jag åkte dit och visade upp den och killen beställde hem ny huv och lucka direkt. Inget snack. Så det låter som att du ska åka till ett annat ställe. Det ska inte behöva vara några konstigheter när det är garanti kvar. /Wiberg | |
|
Fick ny huv och baklucka på min i vintras.. Väntetiden var väl 3-4 veckor innan de gjorde jobbet, men det var aldrig prat om att de inte skulle göra det. Fick också det fixat på BMW Group´s verkstad i Bollmora. Stort plus att de även kört i rostskyddsmedel eftersom de sett att det fanns i den gamla luckan (Min är tuff-kote dinol behandlad) //amullo --- |
|
|
De kör rostskydd oavsett tidigare behandlingar. Det gjorde de i alla fall till mina nya framdörrar vilken den ena hade ett typ 1mm "hål" i kittet. Huv och baklucka var bytt sedan tidigare utan knussel och bakluckan hade två stycken millimeterstora upphöjningar. Åk till en annan verkstad! |
|
| det här är Bmw Norrköping och jag ska kolla ifall jag får annan respons i närheten. Tack för kommentarerna! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.