|
|
|
|---|---|
|
Det är som så att jag har min bil stående vid Karlbergs slott, där jag f.ö. är anställd. Ytan där bilen står parkerad är inhägnad och ligger invid ett Skyddsobjekt. Det hänger sålunda Skyddsobjektsskyltar på inhägnaden. Vid ett eventuellt angrepp mot min bil, exempelvis ett försök till inbrott eller stöld, överträder gärningsmannen ett mycket allvarligare lagbrott än det han gör sig skyldig när han tar sig an min bil. Området är kameraövervakat samt patrulleras av beväpnade Skyddsvakter dygnet runt. Låt mig säga att bilen står säkrare än i Rosenbad... Jag ställer alltid bilen där efter en nöjestur eller vad det kan tänkas vara. Jag har förklarat detta för försäkringsbolaget Dial, Folksam, Länsförsäkringar m.fl. men alla gånger fått samma besked. "Tyvärr, jag kan bara fylla i någon av de förtryckta kolumnerna; står bilen på gatan eller i eget låst garage?" Eftersom Karlbergs slott inte ägs av mig eller lånar ut något egentligt garage så står alltså min bil officiellt ute på gatan... Ska jag skratta eller gråta? [Ber om ursäkt Asken att jag tar upp ytterligare ett ämne som inte bidrar med något positivt till omvärlden...] MVH Kjell T | |
|
Tillägg: Vi har vid flera tillfällen haft påhälsning av personer som antingen saknat läskunnighet eller missat begreppet Skyddslagen på samhällskunskapen i skolan... Vid Alla försök till stöld eller fall av skadegörelse mot bilar och byggnader har gärningsmännen gripits. Lite mallig över min o kollegornas effektivitet :-) |
|
|
Tjena! Men det kan väl inte vara så svårt. Du är ju inte mantalsskriven på Karlbergsslott och försäkringsbolaget vill veta var du i huvudsak parkerar din bil för att kunna sätta en premie. Själv parkerar jag i ett garage men hälften av nätterna står den utanför på gatan. Det är väl mest samvetet som bestämmer hur man gör. /foo |
|
|
Kjelle: Jag jobbar i Rosenbad. Vi kanske ska flytta ut till Karlberg istället... :-)) Mvh ///Pewe _______________________ BMW E28-registret #157 |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Kjelle: Kan du inte hyra den parkeringsplatsen för en symbolisk summa så de ser att bilen står där.Det är väl många människor som inte har sin bil stående precis där dom bor utan får hyra garage någon annanstans i Staden för att slippa ha bilen på gatan om de inte använder den dagligen utan kanske bara till helgen.Har du en hyrd p-plats så är det väl där bilen står eller hur??? Rätt framlagt för bolaget så borde dom köpa det.Uniformsbesök kanske??? (Fin arbetsplats du har härlig miljö mitt i stan) MVH Hasso |
|
PKK(PowerKjellKarlsberg:)): Försäkringsbolagens regler är väl inte alltid flexibla men regler är ju till för att följas, det upplyser ju hela din text om angående skyddsobjekt. Ditt samvete svarar du för likväl som dina inlägg. Mina åsikter om inlägg tar man åt sig av om det är meningsfullt. Själv skulle jag skriva som det är. Ha en stabil helg! Asken |
|
|
Jodå, Karl Karlsson Gyllnhielm visste vad han gjorde när han planerade slottet där. Solsida hela dagen, vackra kvinnor (kanske inte hans skull) som solar och badar... Lyckligtvis får jag enligt Skyddslagen ta leg på alla... *he he* Pewe>> FM släpper aldrig Karlberg till politikerna. Diskreta försök har gjorts förr... Förresten, Hasso m.fl. Om Ni vill besöka slottet och få en guidad visning så finns det tillfälle lördagen den 4 Maj (rekommenderas). Annars är slottet alltjämt stängt för allmänheten. MVH KJELL T |
|
|
Ja, så kan ni fotografera bilen i en anrik miljö också. Visningarna är gratis och pågår varje halv- och hel timme mellan 10:00 och 16:00 Asken, jag skojade bara med dig ;-) Kom förbi slottet den 4/5 och ät Försvarets goda ärtsoppa. |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Kjelle:Min farfar hette också karl karlsson med det var inte som byggde just detta slott. Leg?: hur är det med kroppsvisitering ??:) fasiken vad en del har trevliga jobb, bilpolerare du måtte vatt totalt (tokdäng) den dan :)) Den 4 maj så har Norska BMW cluben banträff på gelleråsen KARLSkoga (4mil) och Tim Rösand bmwcn välkomnade mig som åskådare så det får väl bli det istället .jag var i Tjockhult i onsdags och min sambo är i Aspudden och passar sina barnbarnen idag så någon mera resa till kungliga huvudstaden blir det nog inte just nu,annars finns det ett stort kulturintresse att se våra svenska slott.tittade till utsidan på Karlberg för 3årsedan. favvo FARBROR :)) tack för den du "slyngel" Ha en bra dag regnet har öst hela tiden. MVH Hasso |
| Det är bara att du mailar om du vill se slottet så visar jag det själv :O) | |
Tackar allra ödmjukast, var faktiskt på ett närbeläget slott Stjärnsund,i somras det vara bara vi två på en guidad tur.:) MVH Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.