|
|
|
|---|---|
|
Häromdagen slutade min fjärrkontroll till bilen fungera. Då nyckel nr. 2 fjärren fungerade, var det inga problem med elsystemet eller centrallåset. Efter en del letande på amerikanska forum bestämde jag mig för en omprogrammering av nycklarna, och då gjorde jag såhär: 1. gå in i bilen, stäng dörren, och sätt nyckeln i tändningslåset (du behöver inte låsa dörren, som det står i vissa forum. Du kan även misslyckas om du inte hittar läge 1 på tändningen riktigt. Ibland kan det vara lite svårt att snabbt hamna i läge 1) 2. vrid nyckeln till läge 1 och sedan till läge 0, totalt 5 gånger inom 5-7 sekunder för att starta omprogrammeringssprocessen. 3. ta ut nyckeln , håll ner öppningsknappen samtidigt som du snabbt trycker ner stängningsknappen 3 gånger. Släpp öppningsknappen. Centrallåset ska då svara med att öppna och stänga en gång. 4. inom 30 sekunder från förra steget håll ner öppningsknappen på nyckel 2 och tryck snabbt 3 gånger på stängningsknappen. släpp öppningsknappen. Även denna gången ska centrallåset öppna och stänga som bekräftelse. Observera, omprogrammerar ni bara en nyckel, så slutar den fungera så fort man försöker använda den andra nyckeln, därför måste båda nycklarna omprogrammeras samtidigt. Lycka till, Adrian | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.