|
|
|
|---|---|
| ibland när man meskör rycker min bil till lite typ en sekund ? någon som vet vad det kan vara ? | |
| mjukvarufel skulle jag tro då du har elektroniskt styrd gasspjäll! | |
| Har samma med min bil.. vet inte vad det är för fel. | |
|
Hej jag har samma fel jag mä på min bil.. Mvh John |
|
|
Kan inte svara för just Alpina men gasspjället är vajerstyrt på t.ex E39 528 -00. Det sitter flera potentiometrar på spjällaxeln som ger feedback tillbaka till motorstyrningen och axeln kan även styras elektriskt från motorstyrning, ABS, farthållare osv men primärstyrningen från pedalen sker via vajer. Det förekommer glapp och dålig kontakt i kablaget till spjällmotor och potentiometrar men detta ger felmeddelande och ibland även nödprogram med varvtalsbegränsning. Möjligt att det även kan ge symptomen ovan med små ryckningar men det bör gå att avläsa i felminnet. FP |
|
| Jag har samma bekymmer med min E32. När jag ligger i "landsvägsfart" kommer en del ryck, vilket är ganska irriterande på en i övrigt underbar bil. Ska följa ditt tips folke. | |
|
Hej, samma fel på min 523i 02/99, M52TU, Carsoft (6.5) sager: 119 Throttle valve sensor mechanical error Jag hittar dock två givare med samma namn, nämligen: 13 63 1 726 591 i “throttle housing assy” och 13 63 1 703 562 i “secondary throttle housing tube ASC” Kan båda givare ha lagt av? |
|
|
Verkar inte riktigt stämma med de delar som bör sitta i din bilmodell. Real OEM visar följande: Länk Inte säkert du har fel i trottelhuset med dess potentiometrar osv, däremot kan det vara glapp i kablaget osv som jag skrev ovan. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.