AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.413

Hjälp vart kan jag få tag på radiomodul?

ca
30
car4u
BMW 528IM-97
hej mitt ljud har försvunnit i ca 1 månad nu o har fått bekräftad att det är min radiomodul som e trasig vart fan kan jag få tag på en sån förutom på bmw som vill ha ca7000kr??? och det verkar inte finnas på nån skroten heller???

föresten har en bmw 528 e39 årsm 97 med runda stift bm24 eller bm25 ska passa har jag fått höra snälla om nån vet eller har en till salu så snälla hör då gärna av dig
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
Menar du miden?...
ca
30
car4u
BMW 528IM-97
vet inte vad du menar med miden??? men det är en svart box som sitter bakom vänster baklykta jag har 16:9 navi på bilen
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Begagnade radio-moduler finns på Ebay.de , du kan även köra med de nyare modulerna (BM53 , BM54) som har flatstift då det finns adapter för det att köpa hos bla bmw
ca
30
car4u
BMW 528IM-97
nån annanstans förutom ebay????
www.Bildelsbasen.se
www.aga.se
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Hej, de radiomoduler du behöver heter antingen BM23 eller BM24, inte BM25.
Obs, Om du byter till BM53/BM54 så kommer det att bli mer komplicerat än en adapter då dina antennförstärkare är för gamla för att ge bra mottagning tillsammans med en NG radiomodul (även om man kan ansluta det enkelt och få ljud). Håll dig till de äldre apparaterna med runda stift. De är dessutom aningen billigare och lättare att få tag på än de nyare.
Just nu verkar det dock vara allmän torka och ej särksilt lätt att få tag på radiomoduler, men normalt sett är det lättast och billigast att hitta dem på tyska e-bay.

/Andy
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.