AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.113

19 tum på e36_m3

ch
309
chrcel
m3coupe-96
ja har förstått att de funkar men...vilken bredd kan ja ha max bak ...fram har ja redan bestämt mej de blir 8 tum 225/30 19...snälla rätta mej om de inte skulle funka...

men till den stora frågan vad funkar bak? fälgarna e byggbara å har 8 veckors leverans tid å är ganska dyra så man vill inte hålla på å beställa fel:)

ja vill ha 9 tum bak hälst 9.5 å ja vill inte göra några modds på skärma som att valsa... vill ju ha så bred fälgkant bak som möjligt

mvh pezen
Länk
ro
389
robban bagio
1m coupe -12
x3 -08
Beror på vilket ET fälgarna har. ET är hur lång ut /in fälgarna sitter i hjulhuset.

Jag hade 19 x 8,5 et 35 med 235 35 19 däck fram + bak på min e36 m3 sänkt 15/30.
och det satt grymt bra. hade dock knackat skärmkanterna bak lite

se länk.

Länk

sen vill man ju inte ha för breda fälgar jömfört med däck. (235 passar bra på 8,5)

MVH Robban
Visa användare
230
lalle83
M3 Coupé 3.0 -94
kolla här om du kanske kan få nån hjälp...
Länk

///MVH Johan
ch
309
chrcel
m3coupe-96
(robban) såg fint ut...

tack för svaren men ja vill ju ha så brett som möjligt.. alltså lägsta et om ja nu fattat rätt?

ja vill ha max djup på max fälg....

tex 535 e34an som ja hade me 40/60 säkning tror ja de va.. rymde 10/18 tum bak max å på de satt jag 255 skulle nog rymt 265 gummin...fälgen var en rondell 58 med mycket bred fälg kant..

så ja menar måste ju finns ett max till e36an oxå....

ja lägger upp en bild på bilen ja har sett me samma fälgar.va ja kunnat läsa så sitter de 275/30 /19 bak. fram vet ja ej. fälgarna heter superstar bugel ...vill ha precis som denna...

ska ja va ärlig så är man ju lite konfunderad... låter bara så mycke me 275/19 på en e36a/m3

å nu e ja så värdelös så ja vet inte hur man lägger upp en bild hehehe

men bilen var till salu förra sommaren en svart m3/96a

kanske nån kan hjälpa mej me å lägga upp bilden så någån förstår

ursäkta mitt otroligt osammanhängande skrivning

hoppas ni förstår lite av de ja skriver å menar

mvh pezen
Länk
ch
309
chrcel
m3coupe-96
ska kanske tilllägga att bilen ska inte sänkas å inte bankas i skärmar..helt org å orörd:)

mvh pezen
Länk
pg_ice
19" fälgar kräver nästan en sänkning annars ser det bara löjligt ut tycker jag.

här har du 19x8,0 runtom och sänkt
bättre stuk kan det inte bli på en E36.
Länk
ch
309
chrcel
m3coupe-96
såg otroligt bra ut... hälit me burnisar utan varvstopp:)...visst ja kanske ska sänka om de int ser bra ut ... men kolla galleriet på den svarta där ligger två bilder på bilen me fälgar...så vill ja ha stuket bredd å djup är mint...kanske skulle vilja ha lite djupare .men de duger sådär

bak på den svarta sitter de 275/30-19 de går att se på en av bilderna..men vilket et å vilken tum på fälgarna!!!???

mvh pezen
Länk
pg_ice
jag tycker mer det ser ut som 20"
pg_ice
aha..missade det sista du skrev..19" alltså :)
ro
389
robban bagio
1m coupe -12
x3 -08
Ju lägre ET ju längre ut kommer fälgarna. sen beror det på hur fälgarna är konstruerade för att få djup i dom. Dom får inte sitta för långt in heller då tar dom i fjäderbenen, stötdäparna eller bromsarna.

5serien är annpassad för ett lägre ET än 3 serien därför kan man få mycket djup i 5seriens fälgar
ro
389
robban bagio
1m coupe -12
x3 -08
Ju lägre ET ju längre ut kommer fälgarna. sen beror det på hur fälgarna är konstruerade för att få djup i dom. Dom får inte sitta för långt in heller då tar dom i fjäderbenen, stötdäparna eller bromsarna.

5serien är annpassad för ett lägre ET än 3 serien därför kan man få mycket djup i 5seriens fälgar
Visa användare
230
lalle83
M3 Coupé 3.0 -94
kolla mitt galleri så ser du en bild (ganska dålig iofs) med 235/30/19 med et 45, 8" fram å bak, ej sänkt.... Så får du kanske nåt att jämföra med tänkte ja..

///MVH Johan
ch
309
chrcel
m3coupe-96
ok. så de går igentligen inte att säga lägsta et. de beror helt enkelt på hur fälgen är uppbyggd?.men tillverkaren eller återförsälgaren måste ju nästan veta....

köper genom min svåger så ja vill inte ringa å tajat ihjäl honom me en massa frågor. var väll igentligen därför ja frågade

men nu kanske ja tajat ihjäl er i stället...hehehehe

mvh pezen
Länk
ro
389
robban bagio
1m coupe -12
x3 -08
Ingen fara
vi svarar ju frivilligt :)

Precis , beror på hur den är konstruerad.

ett annat tips är att inte ha bredare än typ 255 bak , för då kommer den att gå tungt. och inte bredare än 235 fram för då kommer den spåra mycket och slita mer på framvagnen.

/R
Jag har 255/35 bak på 8,5" bred fälg ET38.
Det tog från början så jag fick valsa skärmkanterna, var inga problem blev 9mm på varje sida och då blev det bra.. detta är även på 18".
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.