|
|
|
|---|---|
|
Ja som i rubriken. Vad är den snabbaste tiden någon E30 M3 har satt? Nämn gärna spec på bilen också. MVH | |
|
finns nån här på forumet som kört på 7,30 tror jag med en m3 e30. sök lite så får du nog tag i honom. Daniel Länk |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
328CIA !Inte Nordslingan väl? Saxat från www.nurburgring.de The fastest lap on the Ring recorded Stefan Bellof 1983 with his Group C Porsche during practice in 6:11 min on Nordschleife with 20,832 km distance. Helmut Dähne's record lap for motorcycles is still unbeaten with 7:49 min. MVH Patrik |
|
Länk förlåt 8,39 var de. Daniel Länk |
|
| Förlåt om jag inte nämnde det. Menade även trimmade E30 M3:or. DTM-bilar eller vad som helst. Är helt enkelt intresserad av att se om det finns riktigt snabba ex, och sedan veta effekten för att få lite perspektiv på hur mycket av tiden som gjordes av väghållningen. | |
|
DTM: Länk "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
När jag var nere i sommras blev jag omkörd på ett 8.24 varav av en M3 E30, tror att han körde 8 till 8.10 minuters varv. Verkade vara väldigt erfaren förare i en välbalanserad bil. |
|
|
8.19 BTG Länk Friskt satsat, men ändå rätt avslappnat. Föraren måste ha kört några varv på ringen tidigare. Tyvärr vet jag dock ingen spec. på bilen, men det låter som om S14 motorn i varje fall är kvar i någon form... -Upplev körglädjen i M3 E30! |
|
| kör jag inte en bit under 8 min så blir jag besviken. | |
|
Snabbaste M3E30 på ringen kan jag nog sätta en peng på att det är team Dolate motorsport. Nuförtiden så sitter det en V8 i den men innan så körde dom 2.9L S14 på 420 hk. Har dock ingen tid tyvärr. --- /Micke |
|
|
Rätta mig om jag har fel, men det var en rätt duktig förare (filmen). kikade även på den när han jagade ringtaxin och körde ifrån några Porschar. Som sagt, bilen gör mycket, men det är upp till föraren att avgöra om den går fort eller inte. MVH Richard |
|
|
Att tro att man som svensk med dålig ringträning kan leva upp till de tider som de tyskar som medelst årskort skaffar sig en oerhörd rutin av nordslingan är en utopi. Att man däremot kan hålla samma eller snabbare tider än ringtaxin som får anses ha den mesta rutinen, beror på att ringtaxin oftast är fullsatt dvs 5pers., vilket man själv undviker förstås om man har bråttom. Dessutom brukar taxin köra på ordinära gatdäck , medans du givetvis försett ögonstenen med Rdäck. Har klockat 8,39 med egen sportevo( Sportautovarv= helt varv utom rakan framför gamla biljettkuren). Dessutom utan trafik= uppkörning på BMW-kurs. Fast roligare med bredsladd och usla tider./Freude am Nürburgringfahren |
|
| Har man ingen erfarenhet av ringen bör man ta det väldigt lungt där å inte vara för optimistisk när det gäller tider i början...ett gott råd till er som inte har stor körvana där. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.