|
|
|
|---|---|
holmolle |
Skulle vilja ha lite svar på några frågor, är i bilbytartankar, skulle vilja ha en M3:a, men har förstått att kostnaderna runtomkring kan vara kniviga. Har haft en 325 ic-95 tidigare och man kan väl jämföra en 328 med den? Är m3:an MYCKET dyrare, detta inklusive slitdelar +drift. Dessutom undrar jag om någon m3 modell är mer benägen att gå sönder, finns större antal"sjukdomar" hos någon modell? Detta kan även gälla 323/328 Tacksam för svar. |
|
Tjenare. En M3 är mkt dyrare än en 328:a i drift. Mest pga service- och reservdelskostnaden men även pga höga försäkringspremier. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
| min gick på en tusing mer än 328:an om året i försäkring. delar e ju dyrare men man ska ju inte urgå från att delarna SKA gå sönder :o) 98 oktanig soppa och ett par deciliter mer i milen gör mej ingenting! | |
| service på BMW är mkycket dyrare. service på aukt. BMW verkstad kostar c:a samma, lite mer än 328:an... | |
|
Hej igen. Visst slits delarna och köper man en uppsättning dämpare till en 328 och en till M3 så ser man att det skiljer ett par kronor. Insp II kostar till min M3 ca 8000:- och till brorsans 328:a 5000:-. Försäkringen på M3:an är ca 50 % dyrare på min M3 jämfört med 328:an. Har man en M3 eller 328 ett år så kan man klara sig utan att behöva köpa en enda reservdel. Men siktar man in på att ha kvar bilen ett tag och vårda den ömt, så kostar det. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Väl talat bumper. I inköp är en m3a och 328 ganska lika men som bumper säger att hålla liv i dom är det en ganska stor skillnad. Det finns många m3or som hamnat i fel händer där man gasat skiten ur dom i ett par månader och sålt vidare utan att bry sig om att varken service eller annat. Om jag skulle köpa en begagnad m3a skulle jag kolla historiken mycket noga. Ultimata vore om samma ägare ägt bilen sen ny men det är ju inte så ofta man träffar på sånna bilar som är från 93... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.