|
|
|
|---|---|
jac_tracbac |
Som nybliven BMW ägare undrar jag till vilken verkstad jag ska lämna min bil för att den ska bli servad så bra och till så lågt pris som möjligt. Norrköping med omnejd |
|
att göra enklare service själv som att byta olja osv tar juh bara några minuter, då vet du juh hur det blir gjort ochså. om du nu inte har en väldigt komplett servicebok och vill ha stämplarna för andrahansvärdet dvs.... annars tycker jag att om man inte alldeles novis på bilar kan göra det mesta servicen själv, tändstift, olja/soppa filter osv... och lämna in för större mer avancerade saker.. sparas många sköna tusenlappar man kan lägga på annat. /mvh jocke |
|
|
sparas ja..men fan va du förlorar den dg du skall sälja pga okomplett servicebok... värt att tänka på... snålhet e inte alltid plånbokens bästa vän.. |
|
| Enl. mitt tycke så är kvitton på reservdelar samt att man för bok på vad man gör med bilen lika mycket värt som servicebok. Sedan beror det ju helt på hur långt bilen gått. Har den bara gått några tusen mil så är servicebok ett måste men har den gått över 20k mil så är det ju helt skicket som avgör och då tycker iallfall jag att kvitton mm duger lika bra som servicebok | |
|
jag är också nybliven ägare till en E39 2003 med 5700mil och rost i motorhuven. Om jag inte hade haft alla service + inspektioner gjorda hos auktoriserad verkstad, så hade inga garantier gällt. Inte ens rostskyddsgarantin alltså. Men eftersom allt är i ordning, så BYTER de ut motorhuven. Så det kan vara värt att fråga inne på BMW vilka service/inspektioner som behövs för att garantierna ska gälla. Personligen skulle jag endast utfört oljeservice och påfyllning av diverse vätskor (i alla fall som jag planerar). Man vill inte stå med en rostig skärm om 2 år, som man måste fixa själv |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.