AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.186

Om man kör med körförbud ?

Hur är det om man krockar om man har körförbud på grund av att man inte kan besikta bilen i tid. Hur blir det med ersättning då om man har helförsäkring ?
Du kan ju börja med att läsa dina försäkringsvilkor. Vissa bolag skriver i det finstilta att försäkringen inte gäller om man åker omkring i en bil med körförbud så vida man inte gör det lagligt då, dvs på väg till verkstad eller bilprovning.
Är det en hypotetiskt fråga eller grundar frågan sig på verkliga förhållanden..? =)

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..?"
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Normalt gäller inte försäkringen i det läget.

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Det gjorde min iallfall som jag hade på IF!, bara det att den steg senare men då ställde jag bara av bilen och slapp premie-ökningen.

Men man är ju alltid på väg till verkstaden :-)
M3
71
M3 Challenge
2014 Bmw 320D Touring M-Sport
2009 Bmw 330D Cab M-Sport
Bortsett ifrån försäkringsutfallet, så är det förenat med Dagsböter, att framföra en bil som är belagd
med körförbud ! Detta förutsätter naturligtvis, att man blir stoppad, och kontrollerad av Farbror Randig !

M3 Challenge:

Det där stämmer väl inte? Enligt dom böteslistor jag har så kostar det 1500 kr i bötesbelopp att framföra en bil med körförbud. Det är alltså inga dagsböter för detta.
jo
152
jonaz_81a
318is 16v -90 i trafik
325i -90 i trafik
520i(525i) -89
Jag kan bekräfta att det kostar 1500 att bli stoppad i en bil med körförbud
Min bil var skattad och försäkrad, körförbudet var pga utebliven besiktning.

Jag blev stoppad när jag var ute med 525an och varmkörde motorn och bromsade bort rost från bromskivorna förra hösten.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.