|
|
|
|---|---|
|
Denna tråd riktar sig egentligen till grundarna av Autopower. Det jag undrar (och har undrat över ett tag nu) är varför Mini Cooper inte fått något utrymme vare sig bland Modellguiden, Powerbörsen eller i forumet? Jag är väl medveten om att Mini Cooper inte är en BMW, men dom går ändå under samma koncern. | |
|
Vi kommer snart att öppna en ny avdelning som heter "Övriga bilmärken". Där kommer du att kunna diskutera Mini och övriga bilmärken. I framtiden kanske vi även ändrar PowerBörsen så att övriga mäken kan hanteras. Mvh Tommie, AutoPower.se |
|
| det borde finnas en tråd för "övriga bilmärken i bmw-koncernen" .. mini cooper är ju helt framtagen av bmw och är helt och hållet deras produkt.. även rolls-royce är byggd helt av bmw och använder mycket av sina delar från bland annat 7-serien... att sätta in andra bilmärken än det är kanske att gå lite för långt | |
|
Jag tycker det låter alldeles utmärkt det Tommie sa. En "övriga bilmärken" skulle sitta fint och där passar ju även Mini. Mvh Johan |
|
| Tycker det är synd att sätta in något annat märke överhuvudtaget, känns som sidan kommer förlora sin charm då. | |
|
Jag är helt för att ha ett forum för andra bilmärken. På så vis behöver man ju inte byta forum om man skulle tvingas vara utan BMW en period - eller för att snacka om sin andra bil. Däremot ser jag inget skäl till varför Mini skulle få ett eget forum. Att märket ägs av BMW är inte skäl för särbehandling tycker jag, särskilt inte då bilarna är så pass olika. Land Rover har mer gemensamt med BMW än Mini... Wilhelm Svenselius |
|
|
Ett Rolls-Royce forum skulle användas flitigt. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Det finns ett bra, och flitigt forum för svenska MINI:sar redan: Länk Inom kort kommer även en officiell svensk MINI-klubb att finnas. Givetvis kul om det blir ett samarbete med övriga inom BMW-familjen. BMW Club Schweden-BMW SportClub |
|
| nu när man tänker efter kanske det inte behövs något nytt forum... hålelr med om att sidan ade förlorat sin charm lite om det kom in andra bilmärken... AP ändra inget utveckla bara det som redan finns | |
|
Tommie: Tack för ditt svar på tal! Skulle dock tycka det vore trist om andra bilmärken, som aldrig haft något med BMW att göra fick en plats på Autopower, då det, precis som andra i tråden skrivit, tappar lite av sin charm och specialité! HobbeZ4: Jo, jag vet att det finns oändligt många svenska och utländska Mini Cooper forum, men det var inte min fråga. |
|
|
Jag tycker det är bra om övriga bilmärken får en egen tråd. Denna sida är så snabb och användarvänlig så det finns fler skäl än att den handlar om just BMW som får mig att hänga här oftare och oftare. Om övriga bilmärken får ett litet "rum" också så tror jag sajten Autopower på sikt skulle få ett våldsamt genomslag i Sverige som en av det största bilsajterna. Och då vill ju företagen vara med och synas här, vilket ger klirr i kassan och bättre servrar osv.... /L |
|
| Jag tycker inte att andra bilmärken ska komma in. Sidan skulle förlora på det i längden. Fokus skulle hamna längre ifrån bmw och vi skulle få ännu mera puckoinlägg. Jag skulle kunna sträcka mig till Mini-cooper bara för att... Det är min åsikt. | |
| Skall vi tala Mini kan vi lika gärna också tala Rover 75, Rolls Royce Phantom, Range Rover mk3 mfl. | |
|
Tommie (AutoPower): Är detta med ta in andra märken något som är bestämt? Finns det inte stor risk att andra icke bmw ägare kommer in och skriver negativa saker och förstör AP höga standard. Jag tror än så länge att en del av AP höga standard beror just på att det endast gäller Bmw. Trots allt finns det ganska många andra siter som har andra märken än Bmw. En del av AÅ charm skulle gå förlorat om andra märken kom in. Är detta en ekonomiska sak dvs för att kunn driva AP behövs det flera kunder. Är detta bara en liten del av en större förändring, du nämner även börsen som ska ta in andra märken. Där ser jag ingen större försämring om det kommer in andra märkes delar. |
|
|
Varför skulle det skrivas fler "puckoinlägg" om man tillåter fler bilmärken? Jag måste skriva "halvpucko" inlägg då, eftersom jag också äger en bil av en annan tillverkare utöver E30:n? Jag tror bara att vissa här är lite rädda för en smula förnyelse och utveckling, lite som Chris Bangles Design. Men det brukar ju vara så med människan att Problemet med framtiden är att den ofta anländer innan vi är redo för den... ;) /L |
|
|
Risken för fler puckoinlägg baserar jag på andelen av dessa inlägg då de allt som oftast kommer från folk som inte ens äger en bmw. "Körde mot en M3:a idag, trodde de gick bättre" bla bla.. Jag har inget utbyte av att höra hur folk chippar sina Saabar och hur illa dom går. Enda anledningen till att såna trådar inte tas bort i tid är att någon just nämner någon form av jämförelse med bmw. En egen avdelningen med detta KOMMER att ta fokus från den annars sansade debatten på det här forumet. Kalla mig gärna konservativ men vill jag läsa om andra bilmärken finns andra sajter. |
|
|
Tommie: Härliga nyheter att ni öppnar en avdelning för övriga bilmärken. Då detta är ett av det bästa bilforumen som finns så blir det ett välkommet tillskott för de som ibland nyttjar andra bilmärken än BMW, för även om man kör annat så finns bmw i blodet och mellan bmw:na skulle det vara kul att diskutera andra bilmärken med. Ser fram emot detta. |
|
|
Håller med Starre och Anders S till fullo! Jag trodde att AP var och skulle förbli ett BMW-forum... ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Starre: Ja, det är bestämt att vi skall komplettera med en ny forumavdelning "Övriga bilmärken". Jag tror inte det är någon större risk att det medför något negativt. Jag tycker inte det finns någon anledning till oro. Vi vet ju inte heller om det blir 5 inlägg i veckan i det forumet, eller 10.000. Jag tror att det lutar åt det förstnämnda. Jag har även funderingar på att införa "Favoritforum", dvs man skall kunna välja ett eller flera favoritforum, som sedan presenteras ungefär på samma sätt som "Senaste 100". Det gör att de som inte är intresserade av exempelvis "Övriga bilmärken", "3-serien" och "Bilvård", enkelt kan kryssa ur dessa forum för att på så sätt få en mera personofierad "Senaste 100". En annan fördel är att med en "Övriga bilmärken" så kan vi behålla flera inlägg som idag raderas av moderatorerna eftersom de inte passar in här idag - även om inlägget i sig kanske är jättebra. Mvh Tommie, AutoPower.se |
|
|
Nu går det utmärkt att diskutera Mini här under "Övriga bilmärken". För de som absolut inte vill läsa om Mini går det utmärkt att låta bli att klicka på "Övriga bilmärken". Vi hoppas och tror förstås att vi inte trampar någon på tårna utan att denna nya avdelning enbart skall vara till godo för HELA forumet. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.