AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
926

Robert Collin skriver brev till Vägverket.

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Ytterligare ett brev från Robert Collin till Vägverket ang. fartkamror och trafiksäkerhet. Åter igen får jag säga att jag faktiskt håller med om det han skriver.

Läs brevet här: Länk

__
Bilblogg:
Länk
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag kan väl säga att jag generellt inte varit så imponerad av Collin, men hans åsikter om trafiksäkerhet tycker jag är ganska vettiga

BMW CS #5139
Visa användare
439
525i
540i -18 G31 MHD steg1

Bra initiativ av vägbyggarna!!
Det finns många vägar som håller låg standard när det gäller "förlåtande sidoområden".
En sträcka är tom Europaväg, E14 mellan Pilgrimstad och Brunflo. Det finns både fartkameror och varningsskyltar efter sträckan. På delar av sträckan ligger det stora stenar på vägens sida av diket(mindre än en halvmeter från vita sträcken), överlag är det mycket nära till skogen och i skogen gömmer sig stora älgar. jaa ni förstår att det är lite spännande när man åker till o från jobbet varje dag...

I detta fallet håller jag med herr Collin fullt ut!!

_-*-_*_-*-_*_-*-_
Lennart
LeifM
Japp. Nu kan Collin få lite beröm!

Nästa BMW en diesel...
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Andra gången på kort tid jag till fullo håller med honom... Det skulle behövas lite friskt blod hos Vägverket!
kilroy
Det är ju bra att Collin är vaken men rubriken "Vägverket kriminella" gör ju att artikeln luktar publikfrieri så det skriker om det. Collin gillar att synas i media men hans journalistiska metoder imponerar inte.

Dessutom är det antagligen så att Peab´s metod att sänka hastigheten har sanktionerats av VV.

Mvh kilroy

"Jag är inte bara dryg...jag är skåning också"

Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Collin har vettiga synpunkter kring hastigheterna på våra vägar och idiotin med fartkameror.

VV å andra sidan verkar inte alls vilja ta sig ut i verkligheten och se hur det faktiskt ser ut å fungerar. Det är så mycket enklare att sitta på sin myndighet och säga att "farten måste ner" och den enda lösningen är dessa urfåniga och jättedyra kameror som väl inte hjälper mer än tillfälligt.

PEABs lösning är ju suverän, kanske kan användas på flera ställen. Tips från coachen till VV?? Fast då dom inte kommit på det själv lär det väl inte vara en bra lösning.

Niklas

Fransosen
Jag är inte helt säker på alla detaljer i följande, men då jag talade med en kamrat med ansvar för vägfrågor så visade det sig att anläggningsarbetarna/entreprenörerna har rätt många frihetsgrader. Tex avseende skyltning vid arbetsplatser. De får exempelvis inte betalt för att plocka ned dem efter arbetstiden slut, därför blir de stående över natten eller helger och hastigheten sänks då kraftigt trots att inget arbete pågår. Peabs lösning är då ett sätt att slippa det irritationsmomentet.

Mvh
Mikael
Vantage
Metoden med Trafiklots är kanon.
RV68 i sommras så tillämpades detta av skanska ( tror jag ) och det funkade smidigt som bara...
Passerade även sträckan Collin nämde i sin artikel i sommras från Ramsele och 7km norrut mot Strömsund/Hoting.
Lika där...bra initiativ både för förare och naturligtvis arbetarna vid bygget.

Niclas
Trafikklotsen är ju en kalas ide, borde införas som standard på alla vägbyggen och för en gångs skull håller jag med Collin. Tror minsann karln börjar få sunt förnuft på gamla dar, nåja bättre sent än aldrig.

/Fredrik
Trottoarkantshatare

Min 330i Länk
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Jag skulle utse Collin till infrastruktur minister i min Regering, om jag fick vara stadsminister.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.