|
|
|
|---|---|
|
Bilen går bra för de mesta, Men de är så, att när jag gasar lite kraftigare Tex accelererar kraftigt en längre sträcka, så börjar bilen gå väldigt ojämt när jag saktar ner igen. Tomgången sänks från ca normalt 8-900 varv till ca 500varv, och jag får väldigt dåligt gassvar dessutom börjar det komma svartrök när jag gasar till. När detta har hänt så går den hackigt och ryckigt, men om man då stannar till vid vägkanten och gasar och varvar lite så brukar den efter ett tag(ca 5min)gå bra igen, den brukar även börja gå bra om jag istället för att stanna, fortsätter köra nån kilometer. Väldigt irriterande att inte kunna gasa lite kraftigt :/ | |
| med "en längre sträcka" menar jag ca 100-200 meter | |
| ingen som har någon teori? | |
|
Kan ju låta "basic", men har du servat bilen dvs ventiljusterat,bytt stift,luftfilter osv regelbundet?...eller nyligt? Svartröken indikerar annars att du antingen har fel på bränsleinsprutningen just vid dessa "fullgasrepor" eller har någonting som stryper luftflödet(tätt luftfilter förslagsvis)... Lmm spjället?...Går det lätt och kärvar inte i ytterläget s.a.s.?... Kan ju även vara något med själva lmm totalt sett som ställer till det...eller varför inte gasspjällskontakten som "djävlas" för dig.. Prova också att koppla bort kontakterna till lmm o gasspjället o spraya lite kontaktrens av lämplig sort låt torka o tryck dit dem igen...INTE 5-56 iaf.. Kan ibland bara hjälpa att man tar loss kontakterna o trycker tillbaka igen.. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.