AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.808

Var försiktig med denna bilhandlare...

Bilhandlaren har lagt ut en zäta på blocket, av erfarenhet är bilhandlaren en riktigt skum jä**el som ofta tar in krockskadade bilar för att sedan sälja dem som "okrockade" bilar... Säger inte att alla bilar han har är krockade men ett varningstecken är befogat... Min polare köpte en bil av honom för att ett halvår senare byta in den hos en annan bilhandlare - bilhandlaren ifråga vägrade att ta emot bilen enbart pga att min polare köpt bilen av bilhandlaren i annonsen...

Länk

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..?"
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
OM jag får överdriva lite så glipar det ju ungefär en halvdecimeter mellan frontspoiler och huv. Sådär ska det inte se ut !!!! Den där bilen har vart med om en olycka i fronten... minst. Inte omöjligt den fått sig en bakifrån heller med tanke åp att den har M-bakdel med tillhörande 4 utblås.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Ja nog glipar det ordentligt. Ser ut som ett äkta hemmabygge.. I bästa fall är det bara hemmbygget som gjort att bilen ser ut som den gör.
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Han fick med servostyrningen i utrustningslistan :)

Stereon saknas förövrigt på bilderna!
Så där ser det ju inte ens ut när man har motorhuven öppen - av erfarenhet är han rätt kass på att dölja skadorna...

Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Det ser ju ut att vara lika stor glipa på både höger och vänster sida under huven... är det inte bara så enkelt att han inte har stängt huven ordentligt?

Sen behöver den ju inte vara smälld bara för att huven i annat fall är lite feljusterad... låsningarna för huven kan ibland skruva ner sig själva vilket kan göra att huven inte går igen riktigt på båda sidor... tycker dock springan ser för stor ut för det så den är nog bara inte stängd.

/M

Rekomenderar er alla att göra en sökning på "Mellströms" här i forumet. Skulle inte ta emot en bil från den firman om jag så fick den gratis.

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Har hört med honom och den är inte krockad "vad han vet" vilket inte dämpade oron direkt... Vidare uppgav han att "huven ska vara så på en z3 och att den givetvis var stängd när bilen togs"... Där fick jag mina fördomar bekräftade; killen är dödspolare med "fabian"...

Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Z3 Magnus: Omvärdera ditt svar :)
Ska huven sitta sådär på en Z3 då är jag Kalle Anka. Har justerskruvarna skruvat till sig så mycket så att huven hamnat sådär... då är jag Kalle Anka en gång till.

Jasså gamle "hederlige" Fabian... där ser man... Jag har fortfarande inte fått äta upp hans gamla Z3C som han lovade.
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Hehe ja påstår han att huven ska sitta sådär så är jag FARMOR anka!! ;-)

Det jag har varit med om med justerskruvar är att dom har skruvat in sig så att dom inte går ner tillräckligt i fästhålet för att haka i och hålla ner huven.. då får man skruva ner dom några mm.
Men att det händer på båda sidor på huven låter inte troligt... så jag får nog hålla med dig :-)

/M

Ik
12
Ikaros
320 -03
Var och tittade på bilen och visst är den krockad. Han sa det men hävdade att hans fantastiska plåtslagare och dyl hade ordnat den. Satt ett pärlband av vikter runt fälgarna och den drog väldigt, väldigt snett. Var stora diffar i skarvarna. Känns helt osannlikt att den inte var helt omlackad med tanke på att det var rejält rostig under och men lacken var hur fin som helst. Nej, inget att ha tror jag.
Mellströms bil köpte en Mazda 6 MPS -06 av bilfirman jag jobbar på den var ordentligt krockad (inlöst) jag tyckte att man borde ha skrotat den men dom skulle repa den tydligen, dom iaf ägare till den nu enl bilregistret
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.