|
|
|
|---|---|
|
Airbag lampan lyser rött i instrumentpanelen. Vad kan det bero på? Hur kan jag släcka den? Det är en 520 98 årsm. | |
| Kan vara bältesspännare. Se Länk och sök i forumet för mer info. | |
|
du kan bara släcka airbags lampan med en diagnos utrustning eller med ett speciellt service verktyg som också har airbag reset funktion. ######## # PAJALA # ######## |
|
| Jag har släckt lampan förut 2 gånger, men båda gångerna så har den börjat lysa igen efter ett tag. | |
| På min var det sittsensorn på passagerarsidan som strulade, jag bytte denna och sedan dess har det funkat. Men du bör först läsa av felminnet i bilen för att se vart felet ligger innan du börjar riva isär grejerna. | |
|
Om felminnet en gång visat att det var bältessträckarkabeln som det var fel på och verkstaden nästa gång säger att det är fel på airbagen - vad ska man lita på? Jag har nämligen bytt bältessträckarkablaget under förarstolen en gång och denna gången visade diagnosutrustningen att det var på passagerarsidan. Nu imorse när jag skulle vänta på att få den bytt så sa dom plötsligt att det var airbagen i sig det var fel på.. Hur fasen funkar diagnosutrustningen egentligen? |
|
| Hur mycket jobb är det att byta sittsensor? Har samma problem på tantens 318. | |
|
På min var det en kontakt under passagerarsätet som ploppat loss pga juicepaket under sätet... Kolla kontakterna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.