|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ska ta bort växelspaksknoppen på min 316ti -01 för att byta damask. Min fråga är hur man får bort den. I vanliga fall brukar man ju bara rycka av den, men jag törs inte det i detta fall med rädsla för att göra sönder något. Finns det ngn spärr eller dylikt? MVH Carl | |
|
Så här ser det ut på din bil:Länk Så här dser det ut på min:Länk Spaken ser ganska lika ut. Min är endast påpressad. Ett spår i änden på spaken rotationslåser knoppen. Har själv bytt knopp och damask. Det var bara att dra av den. AE |
|
|
Ok, jag förstår. Men spaken satt väldigt hårt och jag är rädd för att dra sönder något. Det fanns även en silverfärgad klisterlapp på spaken som verkar dölja ett hål. Min tanke var att det skulle sitta ngn slags låsning där. Får väl bita ihop och försöka rycka av knoppen då. MVH Carl |
|
| Akta näsan !! | |
|
Jag hade samma problem se här: Länk Rådet att akta näsan kan låta larvigt, men är nog så viktigt, det är lätt att ge sig själv en rejäl snyting när knoppen lossnar! Mats BMW CS #5847 |
|
| Men är det inte risk att man kröker någonting i växelföringsmekanismen när man tar i för kung och fosterland? | |
|
Det är nog ingen fara. Konstruktionen är ju byggd för en påpressad knopp. "Bättre en näsa på knoppen, än en knopp i näsan" AE |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.