|
|
|
|---|---|
|
Hej Har en ac som inte fungerar. Skulle kunna behöva hjälp med att felsöka detta. Systemet är tätt då jag har vacuumsugit den och fyllt på. Det enda som händer när jag sätter på ac i bilen är att det kommer in lite fuktig och unken luft. Därefter kommer bara ljummen luft. Carsoft indikerar ingenting om detta. Den fungerade en mycket kort stund när jag gjorde kickdown och körde på utav bara den. | |
|
Har du kollat att magnetkopplingen till kompressorn aktiveras? ## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ## /Lasse |
|
|
Remmen kanske slirar. Kan även vara värmeventilerna som hängt sig. Det har jag i den svarte (Mörkret), värme och kyla samtidigt, men bara pa passagerarsidan... /Mats J |
|
|
Felet är löst. Kollade allt i systemet och kom fram till att kompressorn inte fick någon startsignal från klimatorpanelen. Bytte till en nyare förra vintern då jag hade pixelfel på den äldre. Kopplade in den äldre och kompressorn fick signal när jag satte på ac i bilen. Systemet var tomt däremot pga att den har stått helt stilla i snart ett år och någon packning har läckt, packningarna fungerar ju bäst under tryck. Kopplade in gasoltuben från bilen till lågtrycksporten i bilen och satte på motor, ac-kompressorn och gasolen. Höll gasoltuben uppochner för att få ut flytande gasol. Medans jag fyllde på kändes genast att returslangen för köldmediumet blev varmt. Gasolen måste innehålla mycket propan för att fungera och det fungerar till system med r134a köldmedium. Fungerar kanon nu! Har fixat pixelfelen på den äldre klimatorpanelen med. /aimo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.