AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
936

E38: olika panel till klima?

we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Har sökt runt för att hitta svar, men hittar inget tydligt.

Är det årsmodell som bestämmer hur panelen till klimatanläggningen ser ut? När är brytpunkten i så fall?

Två olika versioner
Länk Länk
alain
hej weeman.
jag har en 96a som hade klimatanläggningen med små rattar.
för ett år sen köpte jag en begadnad panel med digital för 1000:-. det tag 15 minuter max att bytta och den fungerar mycket bättre än den gamla.
MVH ((Alain))

bromsningen är första tecken på rädsla !!!

Länk
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Det kan väl även skilja beroende på om bilen har en knapp längst upp till höger på panelen som heter antingen "REST" eller "MAX"

På min står det "MAX" och ger alltså max kyla och fläkt med en knapptryckning, bra när man kommer ut från Ikea på sommaren....

Jag har ju navigator med 4:3 (16:9 nu) och rattvärme, annars brukar det finnas en knapp på ratten för parkeringsventilation och restvärmaren. Men jag har det i skärmen jag.

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
se
16
sereLL
740 iA -95 20"
bara att byta de, oftast fungerar de utan några problem,

bytte från en halvtaskig klima del med 2 digitala små displayer, till en klimadel med 1 större display, den gamla kom de bara luft på ena sidan och ingenting ville riktigt funka, men när ja satt i den nya börja de blåsa överallt och bak tom av min förvånan :D

1500pix fick ja pröjsa och va värt varenda krona
aj
422
ajhp
BMW 745Li -04
Ja, oftast fungerar det, ibland inte. Kan ibland behövas annan programvara.

se
16
sereLL
740 iA -95 20"
om de av någon anledning inte skulle fungera så åk in till bmw så får dom koda om den åt dig! :D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.