AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
713

e36 325 går bara på 5 cyl.

Sh
12
ShreddeR
325 E36 91.
VARFÖR går min 325 e36:a bara på 5 cyl.? detta hände efter ja tvättat den.. gick å funderade ett tag för först var den helt död.

sen tog jag upp styrenheten (Motronic) .. å visst där var en massa fukt. torkade den och sen nu går den bara på 5 cyl.?

Uppenbart lär ju något ha pajjat. i boxen eftersom ja provat flytta runt spolarna och problemet flyttas inte då från cyl till cyl..

kan nämna att det är 5:ans cyl. som inte vill gå.

hur löser jag detta fortast möjligt. denna bmw har ja ju bara ägt i ca 24 timmar haha ;D

så med andra ord inte så inne på jusst denna bil.
tacksam för svar/Erik

No real Shit just Turbo Power.
Visa användare
625
Sjoling
BMW 330CI M-TECH II
Hejsan och välkommen in i värmen på forumet :)

Personligen hatar jag elektronik och jag tycker du borde göra en felsökning på bmw. I Grästorp där min bmw verkstad ligger kostar det 350 kr.
Det kostar säkerligen något liknande där du har din återförsäljare.
Hoppas du får ordning på det.
Sh
12
ShreddeR
325 E36 91.
JA: nu går den letade upp en ny styrenhet. fint :D men till de tråkiga ja han ha bilen ifred i ca 10 timmar sen var det någon människa som stal ena grillen :/ å samtidigt tog dom polarens e30 grill. att inte folk har bättre för sig?!?!

så om någon har en grill över så kan ni hojta.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Vad bra att den går på alla cylindrar igen, annars har vi fått hänvisa dig till Audi- eller Volvo-forumet där de är mer öppna för haltande motorgång (läs 5-cyl) :)
Här kan du hitta lite grillar (även om grillsäsongen lär vara över uppe hos dig)
Länk

AE
Sh
12
ShreddeR
325 E36 91.
HAHAHA ja sant. hade en audi coupé tidigare.. axxade som en pormask jämnfört med bmw:n å ändå skiljer det bara 0,2 liter i volym :P
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.