AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.105

konstigt problem med el-hiss E36

Att köra ner rutorna funkar utmärkt, Men när man ska köra upp dom igen,, så stannar dom upp, går upp lite och stannar! så man får hålla på ett par ggr för att få upp rutorna hela vägen! samma Problem på bägge sidor! ngt som har en ide vad det kan vara ? är det dom där magneterna som hamnat snett?
Ma
280
Magnus Karlsson
525dA Touring -11 M-sport
Ja de är med all sannolikhet magneten som inte sitter rätt. Ta bort, limma, sätt dit... =)

Vantage
Gör det innan dom stannar för gott.
Mina rutor gjorde det samma för att sluta fungera helt efter 1års tid.
Som tur var så stannade dom i översta läget.
Har inte åtgärdat felet ännu men måste innan vintern kommer.
Troligtvis magneterna som lossnat.

Niclas
Visa användare
317
RG
116i F20 M-Sport -15
330i F30 -16
997.2 Carrera S -09
Se mekartipset som beskriver proceduren: Länk
Skruvad isär dörren idag... men hos mig ser det ut så här ::
Länk

Nån som vet hur man går tillväga här ??

Tackar för alla svar :)
Ma
280
Magnus Karlsson
Har för mig att magneten sitter under den metallkåpan med en liten spets på. Kolla om de inte går att ta bort den kåpan. Var längesen jag hade de problemet så de är inte purfärskt minnet. =)
Magnus Karlsson: Om du menar längst till höger ? Så sitter själva motorn inuti den "behållaren"! Och inuti i finns det ju 2 magneter ... men dom är till själva motorn!?
Ma
280
Magnus Karlsson
Ja men de är väl dem?

Har för mig de var en axel, ca 8mm med en rund magnet på? Känn om nån av dem sitter löst då?
Ma
280
Magnus Karlsson
Tjena igen..

Kolla de på gör-det-själv guiden angående hur man fixar magneten.. de var nog så jag gjorde, kände igen de när jag såg bilderna. Så kolla på den guiden så är de nog lugnt!
Tjena!

Jag tror att man måste på ngt sätt ta bort den svarat plast kåpan... där under borde just den runda lilla magneten sitta? Men problemet är bara att den svarta kåpen är nitad!! inga synliga skuvar iaf... nån som vet ?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.