|
|
|
|---|---|
Vantage |
Som rubriken förtäller så är jag lite sugen på ett fint objekt av en äldre BMW modell. Hade för 15 år sedan min dåvarande dröm en E30 323:a -85 årsmodell. Min Moster´s man hade för 25 år sedan en 2002 som var störtskön minst sagt. En störtskön modell lika som E30 som jag tycker är en av de snyggaste som BMW skapat genom tiderna.. Så till frågan... Vad skulle ni söka efter när man talar om en klassiker ?? Tips och ideer är välkommna tillika tips om delar och tillbehör.. Niclas |
|
Röstar på en 635Csi eller annan e24! (M635Csi med fördel) En >1983 som delar grejer med e28, så reservdelar inte blir allt för dyrt/omständigt att få tag på. Själv otroligt sugen på en sån men kan inte slå till pga praktiska skäl.. |
|
| Min röst faller på en 3.0 CSi (E9). Får alltid ett fånigt leende på läpparna när jag ser en E9:a Såå genomvacker kärra... | |
| Kan bara hålla med föregående talare......(nybliven E9 ägare) hehe | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Kan inte annat än hålla med MD och carbon_e61! =) Annars skulle även en 02:a vara helt i sin ordning! MVH Patrik "Hellre en BMW i garaget,än en Ford på verkstaden" |
|
E24 eller E9 tycker jag är två väldigt bra alternativ. En riktigt fräsch e28 m535 går inte av för hackor heller. mvh Magnus Melkersson Sextrettifemman: Länk |
|
|
Fin E30 M3 , finns en lågmilad till salu på blocket. Pruta vad du kan och slå till. Rent generellt, köp så fin bil du hittar. Orostad ,osvetsad originalpärla skall det vara. Nöj dig inte med mindre. Mats |
|
Vantage |
Tack för alla tips.. 3.0 E9 lockar minst sagt, men E30 har en plats i min själ även den. Får ta mej en allvarlig funderare på dessa 2 kandidater, troligtvis blir det skicket som avgör vilken av dessa 2 det blir.... Nu är det bara att leta..Tack "Salesman" för ditt tips,ska kika närmare på den.. Niclas |
|
Beror ju lite på om du är ute efter bil som du ska använda eller ha till lyst. Jag kör min E24 dagligen maj till september, vilket känns kanonbra. Man ska ju njuta även till vardags. Men ibland skulle en E9 kännas helt rätt. E24 är kanske litet för ny för att riktigt vara klassiker. Men en E9 skulle jag inte köra till vardags. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Ska du ha E30 så ska det helt klart vara M3:an! Dels så är de mycket roligare och köra och så är de mycket ovanligare! Du får betala en bra slant för ett fint ex, men du torskar inget på det om du väljer att sälja den senare! M635Csi är annars en mycket vacker klassiker! M3 E30Länk |
|
Vantage |
Bilen är tänkt att köras enbart sommartid eftersom det rör sej om en klassiker. Lite som jänkare om man får säga så utan att förnärma någon/några :-)) Skämtåsido, vet inte om jag söker efter en riktig pärla eller renov-objekt ? Hursomhelst så skall bilen inte köras vintertid och ej heller vara trimmad/sänkt etc utan helt original som den var levererad från fabrik. Däremot så söker jag lite utöver det normala som ex M3 ( E30 ), 3.0 ( E9 ) etc. Känner att det häftigaste som finns vore egentligen en 850 pga av dess orginalitet. Antar att jag lider av samlar sjukdom just nu hehehehe Alla 3 vore ju godis, men fattig som en kyrkråtta så blir det att leta och antagligen skruva som f*n. Oavsett så lägger jag ner min energi hellre på en BMW än ett ök från USA, men jag förstår dessa entusiaster med så förlåt mitt uttryck men min själ lever hos BMW. Sökandet fortgår och när jag hittat den 1:a så skriver jag några rader... Niclas |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Skulle nästan vilja avråda dig från en E9:a om du inte har tid och pengar för att få den fin. En E9:a i ett mycket fint skick utan rost,är inte lätta att hitta,och hittar man en,lär den kosta en hel del. E9:an är känd för spara på sig rost,mycket sådant med....på de mest knepiga ställena. En svets och lite mekvana är nästan ett krav om man vill ha sig en fin E9:a som ska hålla sig från rost på sikt. Likaså gäller ju även E24:an,och då främst de tidigare. Men självklart kan man hitta fina ex utav båda modellerna. En M635:a ligger i sverige klart under sin globala marknad prismässigt. Kan hitta en relativt fin sådan för mellan 110-140k i sverige,och det skulle jag vilja påstå är ett fynd för en sådan bil! MVH Patrik |
|
02säger jag som är heltorsk på dessa otroligt körglada bilar. Mvh/Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.