|
|
|
|---|---|
|
Provar väl här med eftersom ingen verkar läsa stylingkategorin längre :) Ska beställa sänkningssats till min e30 Touring och jag står i valet & kvalet om jag ska välja 40/35 eller 60/40. Kan man ha orginaldämparna kvar med 60/40 satsen eller måste man köpa kortare dämpare då? | |
|
`60/40 säger de flesta. jag kör själv med det. har för mig jag läste en tråd igår som ngn nyss hade skapat och där valde han 60/40 då d flesta tyckte det såg bra ut. tror man kan köra med orginaldämp? |
|
|
Det går ju med originaldämparna men är väl inte rekomernderat. Dom är inte anpassade för att jobba i den höjden. Mvh Anton |
|
| Men då kan man köra tills dom är slut iaf och köpa kortare sen? | |
| är du ute efter hårdare dämpning och bättre väghållning är kortare dämpare att rekommendera, men ska du bara ha utseendet räcker ev. orginaldämp. | |
SpineKracker |
kuLLeN: word... =) |
| Ska du sänka bilen så rekommenderar jag att du kör på absolut plana vägar då gamla vägar med "bulor" och skit i slår sönder tråget! Har tyvärr lyckats 2ggr med detta och ett nytt tråg var inte lätt att hitta så det blev till att sätta sig vid svetsen :P hehe | |
|
KuLLeN: Jo det är väl mest för utseendet men när dessa är slut så kan man ju köpa bättre anpassade dämpare. TommyÅ: Har väl inte direkt några stora farthinder här men tackar för tipset. Ska försöka komma ihåg det på vägarna :) Det blev f ö en 60/40 sats men har inte hunnit montera den än. |
|
|
Kan lägga till en liten fråga här bara då jag går i samma tankar till min IS.. Någon som provat GE Motorsports sänkfjädrar? Och hur svårt är de att byta fjädrarna på en E30? Något man fixar själv med en fjäderspännare bara? MvH Mathias |
|
|
Det är GE:s jag har köpt så du får avvakta tills min är monterad för en recension då :) Fast det är säkert fler här som köpt deras. |
|
| Ja köpte ge motorsprots väghållnigskit 60/40 med dämpare och fjädrar,bilen vart som en helt annan bil att köra,stum som fan ocg grym väghållning ;D | |
|
Okej nice! Men hur pass svårt var de o byta fjädrarna? Hur gjorde du? |
|
| Det är inte alls svårt matte_j ner med fjäderbenen fram, och bak är de mkt lättare..de värt och göra de tro mig :) | |
|
Okej! Vad behövdes för verktyg? Vad hade du för fjäderspännare? Funkar de med några från biltema? |
|
|
jaa du,jag gjorde allt i polarens garage och de va ett tag sen men skruva bort och kolla vilka nycklar som behövs osv.. jaa de fungera med sånna |
|
|
Funkar Ge s bra? sugen på en 60/40 sats till min |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.