|
|
|
|---|---|
|
Hej, Ny på forumet och har stött på följande problem. Jag har en bmw 316 -00, ska försöka beskriva problemet så korrekt som möjligt, och uppskattar verkligen ALL HJÄLP jag kan få i denna fråga... Bilen i fråga är svensksåld och har gått 10000mil. När jag startar den och kör så verkar klimatorn fungera som den ska. Dvs. AC:n kyler etc. men efter att man kört ett tag, säg 15-20 minuter kanske så känns som fläkten "dör". Ofta så indikerar den fortfarande mycket fläktpådrag, men den blåser mindre kommer mindre värme etc. Stänger jag då av AC:n och höjer upp fläkten så dröjer det några sekunder, och så kommer luften igen... Vid ett tillfälle sänktes displaybelysningen på kliman någon sekund, blev sedan normal igen. Vet inte om detta har någon betydelse, men nämner det. Den verkar med andra ord varken kunna hålla värmen/kylen efter ett tag utan bara "dör". Bör nämnas att jag har bytt fläktmotstånd, trodde att det löste saken, men så var alltså inte fallet. 1800:- rätt i sjön :( Någon som har tips/erfarenheter på vad detta kan vara?!? Är evigt tacksam för hjälp!!!!!!!! Mvh / Jonas | |
|
Det kallas klimatautomatik( hoppas du har det på din bil annars kan du glömma detta inlägg) helt normalt den skall gå ner i varv när den får rätt temperatur. när du stänger ac:n blir det manuellt och du styr den för hand hur mycket tryck du vill ha på fläkten. Ställ ac på högre vs lägre beroende på temperatu skall du se att den drar igång efter ett tagg igen.. |
|
|
Hej, Jo jag vet, men tro mig det funkar inte som det ska. Efter ett tag när fläkten slutar att fungera (det verkar inte komma någon luft), så kvitar det att jag höjer/sänker temperaturen?!? Något är fel, en vän har en 320d-03, och den fungerar som det ska!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.