|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Vill egentligen inte klaga på andra billackerare, men i detta fall kan jag inte hålla mig! Visst...! Vissa färger är svåra att bättra med å vissa går inte alls! Med detta va skandal!! Ser ju ut som dom har tagit första bästa blåfärg å bättrat med! Får man vara fräck å fråga vad du skulle fått betala för detta? "- dom sprayar lacken vertikalt på fabriken, det gör inte vi"......JO TJENA! Alla förklaringar e bra förutom dom dåliga!!!! Hoppas Falu Billackering skickar räkning till chips away!!! Du ska absolut inte betala iaf!!!!! MVH Penzel |
|
|
Bilen har nu lackats 3 gånger hos Falu billackering. Nu tycker jag det ser bra ut. Jag ska snart polera bilen och det är först då jag kan riktigt avgöra resultatet. Det som är lite tråkigt är att det är lackdamm över hela jävla bilen, plus att dom var tvungen att lacka bakdörren också, för att få det att matcha. Iom att orsaken till lackeringen från början var en skada som uppstod vid körning på allmän väg så har jag betalat detta själv genom sjävlrisken på 4000 kr, plus hyrbil för 900 kr. Chipsaway har inte fått en spänn av mig. Den förlorade arbetstiden vågar jag inte tänka på... Chipsaway ansåg iaf att jobbet som dom utförde var värt 2700 kr, om det är rätt eller fel låter jag vara osagt... Hela denna cirkus har kostat mig aldeles för mycket tid och även fått mig att allvarligt ifrågasätta om det finns något yrkeskunnade kvar någonstans. Allt verkar vara så jävla oseriöst i denna bransch. Svensson nöjer aldeles för lätt anser jag. Han klagar inte utan litar till 100% på vad fackmannen säger. Jag gav mig inte, och efter fyra månaders tjafs har dom åstadkommit ett resultat som jag kan acceptera. |
|
| montegoblå, kan du inte lägga upp några bilder på resultatet. Är i en liknande situation själv. Är svårt att veta vad man ska acceptera. | |
|
Blir det du själv som ska polera bilen eller? Lycka till annars säger jag bara;) Nej men det är vekligen tråkigt, lack och bilvård är vekligen hantverk som tyvärr idag inte värderas nog högt för att det skall göras så många bra jobb. Att få en lack att perfekt matcha orginal är mer eller mindre omöjligt, men lite ska man kunna kräva, speciellt att dom maskerar resterande av bilen ordentligt, men tyvärr är det såhär.. Risiga ommålningar, sen spaklas det gärna hej vildt och fuskas med underarbetet så efter några månader och mm sjunkningar ser det nära på lika illa ut igen.. Helt sinnessjukt att chips away tagit betalt iaf, det är ju värre än nåt annat.. MVH |
|
|
samuel2... Bilder kommer när bilen är polerad Annars finns den att beskåda i Falun ;) NicklasO... Jo det är jag som polerar min bil, låter INGEN annan göra det. Chipsaway tog inte betalt, dom rev fakturan efter att jag visat bilderna för personen som äger företaget. |
|
|
Hur lång tid har man egentligen på sig att reklamera ett utfört arbete (när det gäller lack alltså)? |
|
| montegoblå, förstår inte varför du betalade 4000 i självrisk för en reparation på 2700? Måste ju ha missat något... | |
|
Därför att man var tvungen att lacka om hela dörren för att få det att se bra ut. Att lacka om dörr och framskärm kostar bra mycket mer 4000kr Den riktiga omlacken gjordes i falun hos en billackerare, den ursprungliga spotpainten gjordes i en annan stad av chipsaway, det var den som skulle ha kostat 2700. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.