|
|
|
|---|---|
|
Hej. Mitt instrumenthus funkar väldigt bra.... ibland. Oftast är det mest konstiga symboler ??=!")=€"#!" i både checkkontollen och km visaren. Vad kan detta bero på? Alla mätarna funkar som de ska. __ /Chrille | |
|
Edit: Detta gäller en E34 530iA V8 Touring -94 __ /Chrille |
|
|
Låter som kretsen till LCDn är trasig. Så blev min när jag råkade kortsluta kretsen när jag höll på att exprimentera LCDn. Lars |
|
|
Är detta mås om går att fixa tror ni? För det händer ju bara i bland. __ /Chrille |
|
|
Då låter det som glapp. Jag gissar på kontaketen till LCD enheten. du får plocka ur instrumentet och ploacka isär det, LCD är en Modul i instrument huset så det är inte så svårt. Lars |
|
|
Jag skall pröva detta, tack för snabba svar. Jag återkommer med resultat. __ /Chrille |
|
|
Tja, Jag har nu haft i sär och rengjort kontakterna till displyen/displayerna men utan framgång. Funkar fint en stund, sen ballar det ur. i Bland kan det fungera bra i flera dagar. Men jag hittar ingen som helst logik i felet. Spelar ingenroll om det är varmt eller kallt, hur länge man har kört osv. Så här ser det ut när det inträffar: Länk När det strulat nån minut blir det helt tomt i displayen eller så blir den normal igen. Nya tips? kretsen till LCDn är trasig? Går den byta? __ /Chrille |
|
|
Fixade lite bättre filmer... Länk Länk __ /Chrille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.