AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
709

Trasig koppling?

Ma
15
Manfre
525i -91
Var ute och körde idag, och efter att ha stannat och släppt av en person så tänkte jag köra iväg, men då hör jag en smäll då jag lägger i ettan, pang, och sen går det inte att få in nån växel mer..eller snarare sagt, det tar inget då jag släpper upp kopplingen...antar att kopplingen rök, men hur allvarligt är det, och hur mycket kan det kosta att repa den? Nåt man kan göra själv?
Visa användare
476
Markus_M3
M3Cab -97
Går det inte att få i någon växel med spaken eller går det att lägga i en växel men den driver inte när du släpper upp kopplingen??
Kan även vara kopplingsvajern som gått av.
Är stor skillnad på dem två sakerna, därför jag frågar.
Om kopplingen behöver bytas kostar de från ca 3k och uppåt.
Göra det själv kan man alltid göra men byta koppling har jag gjort en gång och aldrig mer kan jag säga.
Är värt varenda krona att låta en verkstad göra det istället.
Kolla med bmw annars vad dem tar för en ny koppling inkl montering.

Mvh Markus
absolut nått du kan göra själv. bara du får upp bilen nog högt upp så går det fort att byta kopplingen själv om man är händig

min bmw 324td hemsida Länk
co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
Det är inte slavcylindern som gett upp? Inte helt ovanligt
Ma
15
Manfre
525i -91
Då jag inte kopplar och lägger i en växel så tar det emot lite som vanligt, kopplar jag går det hur lätt som helst. Har hört mig för och en del säger att det också kan vara växellådan. Det rasslar lite då jag lägger i de högre växlarna och gasar. Kunde även vara bakaxeln sa nån.
Sök lite på forumet, det var en kille till som hade samma fel som du , han återkom och skrev vad det var, men jag minns inte.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.