AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.203

Bara att skrota bilen eller?

Un
27
Unnamed
523i -99
Nu ger jag snart upp...
Bilen är en 525i -88

Sen jag köpte den för cirka 5 månader sen har inte centrallåset på bakluckan fungerat, har testat 2 andra motorer, kollat så ström kommer dit och det gör det, men har inte lyckats fixa det.
Displayen där det står hur långt den har gått fungerar inte heller, det går att läsa av när solen lyser på rätt sätt osv. Displayen ovanför service fungerar inte heller. Igår började mätarna leva sitt eget liv, bältespåminnaren började lysa, lampan för handbromsen började lysa, sen stog det Oeldruck sensor och sen att man skulle kolla handboken i displayen ovanför service, varvräknaren hoppade upp och ner, tankmätaren likaså.

Idag fungerade mätarna och allt när jag skulle fara och justera handbromsen. Men då hittade vi inte det där hjulet man ska snurra på inne i bulthålet så vi grejade lite med det under handbromsdamasken, då slutade den att klicka och hålla sig upp (handbromsen alltså), man fick lov att dra spaken mot sig hårt för att de skulle funka. Sen när jag nästan var hemma började mätarna spöka igen..

Någon som har tips på vad jag kan göra för att slippa gräva ner bilj*veln?

Mvh Anton
Ta en öl och gläd dig åt att motorn fungerar som den ska (?)...

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..?"
Har inte så mycket hjälp att komma med förutom att du bör byta glödlampan bakom trippmätaren. Inte svårt och mycket billigt. Resten får någon kunnigare än jag tipsa om.
Un
27
Unnamed
523i -99
Behövs många öl nu för att man ska få lite glädje, motorn och låda går underbart.
Johannes Rydberg
tänk på att det är en gammal bil du har. 20år vettu.. då blir det lite små fel ibland. flickvännes 89a är oxå lite sidådär men den går o går och hyffsat bra faktiskt.

men jordningsfel kanske. då brukar många grejer muppa sej samtidigt.

(``320-325´´ gamla nicket)
hej
instrumentet börjar bli glappt o dåliga kondensatorer i evt jordfel.

om du är van vid elektronik kan du laga det eller skicka det till mig skall
jag hjälpa till att laga det.

köp ett begagnat på skroten eller Powerbörsen.
se till att du får rätt färg på bakstycket det finns olika och du måste ha rätt för att det ska funka.

Handbromsen.
låna en rephandbok på bibblan och begrip dig på saker innan du börjar
fippla med den.

Central lås.
det är ju flera kablar som går via gångjärnet till bagageluckan
dom brukar gå av/bli glapp efter ett visst antal år.

Lycka till
Micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.