|
|
|
|---|---|
|
Hej! Mina föräldrar köpte en 520 -00 tidigt i sommar. Nu när hösten kommit så tycker dom att det är dålig värme i den. I sommar har den inte varit några problem eg. för ACn blåser kallt. Displayen till "ACn" funkar inte heller men det antog vi mer var det klassiska pixelfelet. Kan det vara så att styrningen till ACn gett upp, som jag antar sitter i samma enhet som panelen, eller kan det vara något annat klassiskt fel? Hur påverkar termostaten detta. Motorn blir varm som den ska. Iallafall hitills. Någon som haft något liknande problem eller någon lösning på detta mysterium. Lite trist är det för dom eftersom det är jag som tjatat att de ska köpa en BMW eftersom de är så bra. :) /Evil_Stewe | |
|
Hej! Har ni testat att trycka in knappen längst upp till höger? Detta är för defrostern. Full värme och högsta hastigheten på fläkten blåsa på vindrutan då denna är aktiverad. Sitter små galler på panelen där det kan samllas damm. Innanför dessa sitter en liten fläkt och temperatursensorn för coupén. Prova att damsuga dessa. Finns en klimapanel till salu här på autopower Länk Lycka till! //Håkan |
|
|
Jo då kommer det varmt så då är det säkert styrningen då. Jag slår till på klimapanelen i annonsen. Tack så mycket för tipset! Du råkar inte veta om den går att byta rätt av eller måste den kodas med bilen? /Evil_Stewe |
|
|
beror på vilket år klimapanelen tillverkades, skiljer årsmodellerna mot bilen måste de oftast kodas. det märker du när du pluggat i alla sladdar i den. om du ökar fläktstyrkan på panelen men inte hör någon fläkt, då måste den kodas. verkar oxå skumt att du har pixelfel på klimapanelen på E39, denna bör nämligen inte ha några pixelfel, bara klimapanelen på E38 har rapporterat detta fel. visserligen finns mycket annat i E39 med pixelfel men jag har själv aldrig hört att klimapanelen i E39 skulle vara drabbad. /arre |
|
|
Jag uttryckte mig nog lite klumpigt. Displayen är snarare död. Den lyser endast lite i underkant. Har haft isär den och körde de rengörningsgrejer som rekommenderas här på forumet men det är samma sak som innan. Ingen värme och ingen display. Men jag ska prova att byta enheten så får vi hoppas att det funkar sedan. Tack för hjälpen! /Evil_Stewe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.