|
|
|
|---|---|
|
Hej Alla, Jag tror jag har hamnat i nån 40års kris och vill ha en Z3:a att glida omkring i på sommaren. Hittade denna på blocket Länk Kan dett avara nått? Jag är inte ute efter nått fartmonster eftersom den bara skall "finåkas" i och jag är inte villig att betala en massa extra pengar för mera motor. --- Som min fru brukar säga: Ni män blir inte äldre det är bara leksakerna som blir dyrare! :) | |
| har själv funderat på den... avstog dock på grund av att den verkar vara så svårsåld trots det låga priset samt att det är automat och att den rullat över 20000 mil | |
|
Åk och titta på den, det är det bästa. En skabbig bil kan se bra ut med rätt fototeknik och fin bil kan se halvskabbig ut med dåliga bilder som i detta fallet. Är bilen endast sommarkörd skall det inte finnas någon rost. Kolla gärna extra runt bakrutan, vanligt att sufletten släpper där. Kolla även suflettens skick i övrigt, det kostar en slant om den måste bytas. För övrigt kan jag inte komma på något speciellt att kolla på med just Z3, den bygger ju nästan helt och hållet på 3 serien E36. Serviceboken är givetvis viktig, import? Kolla så serviceboken är tryckt innan bilen byggdes, om inte åk hem igen. Har även sett serviceböcker med bortklippta pagineringar? Du gör helt rätt i att leta efter 1.9 liters motorn, det är stor skillnad mot 1.8 och skiljer ytterst lite i pris. /Fredrik Trottoarkantshatare Min 330i Länk |
|
To 84 320 i coupé E36 -92
Z3 1,9 -96 X3 3.0 -05 318 is E36 -96 VW 1303s -74 VW Golf V5 -99 VW Golf 3 GTI -93 VW Caddy -89 SAAB 99 - 80 |
Köpte den nämda bilen i söndags. jätteskön att köra o mycket var bytt.. möjligen kan man klaga på skicket på lacken som var rätt repig samt inredningen som inte städats ur på ett år eller så!!! Men nu ska den bli väl omhändertagen igen så den kommer upp i sin "glans dagar". du kan få köpa den av mig när du får 45 års kris istället ;) |
| tobbemalmgren: då får man gratulera... får man veta vad du gav för den?? | |
Z3 1,9 -96 X3 3.0 -05 318 is E36 -96 VW 1303s -74 VW Golf V5 -99 VW Golf 3 GTI -93 VW Caddy -89 SAAB 99 - 80 |
Tackar.. det var som sagt en del repor i lacken, en handbroms som behöver fixas, en elhiss som inte går ner samt att bakdäcken var slut, men men.. lyckades pruta till mig en hardtop oxå så jag är nöjd med priset kan jag säga utan att sabotera alltför mycket för mig själv inför en eventuell framtida försäljning :) |
| helt sjukt bra pris egentligen.. grattis :-) | |
| får man veta lite mer detaljerat vad som händer med bilen nu??? hur funkar den med automatlådan`?? | |
Ja.. kan inte klaga på priset.. verkligen inte.. funderar dock på att kosta på den en hellack.. lite allergisk mot sliprepor o stenskott så det kan det vara värt med tanke på det låga inköpspriset.. får se vad jag får för den gamla BMWn först :p Har varit grymt skeptisk mot automatlåda tidigare, men tjejen har en Merca 180 kompressor med automat som det blivit några mil med. sen hade jag en X3:a som tjänstebil i somras.. oxå den med automat, så jag har börjat inse fördelarna... framförallt i stan... (landsväg/bana=manuell) Nä så den funkar kanon med automat.. riktigt rask iväg från rödljusen.. har inte använt mig av den "manuella funktionen" på lådan.. har inte klurat ut hur den funkar än haha, men sportläget funkar bra när man vill att det ska skjuta på. sen vet jag inte vad du vill veta om vad som händer mer med bilen.. men som sagt. ev en lack i vinter... en rekond o lite övrig lull lull kanske. den får nog rulla till november iaf när det blir dags för vinterbilen. |
|
läste ditt senaste inlägg, visst var bilen billig det är bara en fördel jag tänkte hur jag skulle göra då den ser ut som den gör, det har sin fördel det också, egentligen är jag likadan som du att det det ska vara blankt och fint och inga polerrepor i lacken MEN man får ju vara så förtvivlat rädd om bilen kan ju inte ställa den ifrån sig, jag ska på liten service med min och jag är livrädd att någon ska slänga upp en dörr i sidan så därför skulle jag bara göra en maskinpolering och putsa upp bilen och inte lacka om, kanske nöja mig med bilen som den är och kunna använda bilen utan dessa våndor som jag nämnde ovan, ja det är en variant då du fått en z till ett pris man bara kan ha roligt med, det har jag också men på ett annat sätt som jag känner lägger det en sordin på ägandet av en dyrare bil, men det här är bara en tanke jag fick då jag läste ditt inlägg mvh Uffe/bildock |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.