|
|
|
|---|---|
|
Hej. Kan någon här på forumet ha en anning om vad som kan ha hänt. Plötslig under färd börjar bilen gå tung, och motståndet på bilen ökar linjärt med metrarna tills bilen inte längre går att köra framåt. Det är som att bilen fullständigt låst sig på höger framhjul. Däremot går det att backa bilen tillexempel 3 M och sedan köra framåt igen, men då igen bara dom 3 M som jag har vunnit, sedan är det tvärstopp igen. Ingenting känns varmt runt hjulen, och inga förvarningar dök upp förutom att det började gå lite trögt, sen blev det helt enkelt bara stopp. Bilen har bara 44000km på mätaren så det känns kanske surt, jag misstänker ett hjullager men jag vet inte riktigt. | |
|
Knappast hjullagret utan missljud, och det ska gå lika tungt oavsett fram eller bak EN, kolla om ena bulten i bromsoket lossnat, då kan det hugga fast i fälgen och rotera med tills det låser fast, om du då backar så släpper det delvis, och så vidare, det har hänt förr... |
|
|
Jag hade ett problem där bromsoket kärvade. Felbeskrivningen stämmer precis in på detta som jag haft på både en Saab 9000 och en BMW 318, bortsett från att du inte får en värmeutveckling. Oftast främre oken som kärvar och oftast kommer det när det går mot vinter och blir mycket temperatursväningar. Mina hade nämligen rostat. Det borde bli rätt grym värmeutveckling vid problemhjulet om du kör en stund och sen känner. Det är när värmen kommer och bromsskivor/ok expanderar som det börjar gå trögare och trögare. Men uppenbarligen har du ju ingen värme, som sagt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.