|
|
|
|---|---|
|
Nu har jag bestämt mig för att skaffa den ratt jag nu så länge suktat efter; en BMW original M-ratt. Länge har jag letat på Blocket, Autopower och på tyska Ebay efter en begagnad men inte lyckats hitta en vettigt prissatt. Så det blir nog till att beställa ett byteskit från BMW, ett sådant finns när man vill byta från original multifunktions sportratten till just M-ratten, art. nr 32342282022. Med BMWs klubbrabatt på 10% borde en sådan landa på drygt 3000 SEK vilket förefaller vara marginellt dyrare än om jag har tur och hittar en begagnad! Någon som har erfarenhet av att ha gjort bytet? Eller kanske någon som vill bli av med sin M-ratt, i så fall är jag intresserad! | |
|
Går i samma tankar. Omöjligt att hitta en ratt bara.. Själva bytet verkar inte så svårt. Finns en beskrivning här: Länk Vad jag förstått så kan man flytta över knappsatsen för multifunktionen så man borde kunna köpa en vanlig M-ratt utan multifunktion och komma billigare undan. |
|
|
Samma tankar även här, har hittat rattar på tyska E-Bay, men vill hellre handla så nära att man kan åka och titta på den, eller köpa nytt. 3000 kr för ett byteskit är ju inte så farligt, någon som vet vad det kostar att få bytet gjort på BMW? Jag har bytt airbagrattar förr visserligen, men det känns ändå lite obehagligt att vara där och pilla. /Fredrik Trottoarkantshatare Min 330i Länk |
|
|
M-artin, Jag har sett guiden om hur man byter ratten, och det förefaller ju vara enkelt, så man borde faktiskt våga sig på det själv! Nä, det får bli till att beställa en ny ratt på BMW och utföra bytet själv. Känns bra med en ny rattkrans dessutom, antagligen enda sättet att få en med ny matt finnish! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.