AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
663

bilbarnstol i 320d-03

mi
1
mikaoj
320d touring -03
Var på bmw verkstaden och frågade vad det skulle kosta att koppla bort airbagen på passagerarsidan pga att vi snart ska ha barn. Men fick höra av dom att jag var tvungen att både stänga av airbagen och byta bilbälte till en kostnad av ca 3000kr är det någon som har hört något liknande, verkar helt orimligt. Tacksam för svar .
Gjorde samma sak på min 3serie....tror dom sätter ett mer elastiskt bälte. Har för mig att det kostade strax över 1000spänn. 3000 lät dyrt
Gjorde samma sak på min 3serie....tror dom sätter ett mer elastiskt bälte. Har för mig att det kostade strax över 1000spänn. 3000 lät dyrt
mi
195
michael561
BMW 118iM -17
Som jag uppfattat det är bältet som sitter orginal för kort för att nå runt en barnstol. Sedan så tror jag allt att kostnaden stämmer...har hört det förut.

Inte sätta ungen bak i bilen istället? Har alltid hört att det skulle vara säkrare.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

På E46 ska man inte behöva byta bälte. Däremot så behövs det på E39. Kolla med verkstaden att dom har koll på läget.

På min 320dAT -03 har jag avaktiverat och ganska nyligen återaktiverat airbagen och det har legat kring 1000-lappen varje gång.

På min 530 så fick jag byta bälte också och då hamnade det på drygt 2500kr då man dels behöver ett nytt bälte och sedan är det väl en del jobb med att byta det. Ska återaktivera i den bilen om någon vecka och då slipper man ju kostnaden för själva bältet.

Har gjort samtliga ingrepp på Theanders i Lund.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.