AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
2.912

Lite godis till min kommande 120d!

Sida 1 av 2
Länk

380mm Brembo Gran Turismo, monteras direkt sommarhjulen kan tas fram. Synd bara att det var vinter nu. :/
Visstja, bashögtalaren i bakgrunden är en 12". >8)
Damn!
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Riktigt snygga,skulle ju passa bra på väggen också.. istället för tavlorna man har :)

Hoppas bara att dessa skivor slipper bli skeva direkt,vet bara att en del på forumet haft problem med Brembo max skivor...Nu är ju dina INTE max skivorna så hoppas det går bra...

Dina såg hur som helst ut att kunna "hålla pepparn" ..om det nu hjälper ;)

Mvh Janne.
riktigt nice... vad ksa du ha för fälgar ???
120d
Är detta samme Dennis82 som bara har bilen för att ta sig mellan punkt A och B?
Den Dennis som ångrar sitt bilköp pga vindbruset i en annan tråd!
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Är det vinter i Örebro redan? Och varför lägga massa pengar på en snikbil som är så otroligt ful?
Förhoppningsvis ska dessa inte bli skeva. Dom är typ 4cm tjocka så det oroar jag mig inte för.

Jag ska köra med ett par 19" fälgar, det är minsta som går på. Många 19" fälgar funkar inte på 380mm så man måste köra en liten spacerplatta för att få till det. Bara skivan utan oket täcker nästan en 18" fälg om man lägger den på så där är det kört. 8)

Det är inte vinter, men jag får inte bilen före vecka 46-47 typ, så då lär det vara vinter.
Visstja, jag har på ingång en uppsättning KW coilovers, den ska bli lååååg. Kommer att köra 255/30/19 bak och 225/35/19 fram. Det lutar åt en uppsättning fälgar från DPE.

Till er andra som känner er så sårade att ni måste komma in och spamma den här tråden också -

Klart jag kommer att pilla med den här bilen också. Ingen av mina bilar har varit original, det är bara för att ha något att göra. Men det förändrar aldrig att den kommer att bli annat än ful, för har man inte ett bra utgångsobjekt så kan slutresultatet aldrig bli bra. Men som sagt, det är bara för att få meka och köpa lite grejjor. 8)
Vad beställde du för färg, hur många dörrar och motor?
Ska själv ha 19'' på min vita till våren, hoppas vintern håller sig kort.
Jag är inte så säker på att man kan få in ett par 255:or baktill. Det kanske går men då måste det vara precis på håret.
Chris87,

Naturligtvis är det inga problem. Man måste bara träffa rätt inpressning på bakfälgen, gå ut med måttstocken och mäta själv får du se! Visar det sig att det skulle bli komplikationer när jag dumpar den i backen med coiloversen så valsar jag bara ut dom tills det funkar, no big deal.
dennis82... låter som roliga prylar du ska ha... kan bara itne fatta att du tycker bilen är ful... den är så himla snygg och grym jue
Jerry, smaken är som baken. Jag har alltid tyckt att ettan är det fulaste av det fulaste.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Jag fattar inte att man då köper en bil som inte är direkt billig hur som helst OM man tycker den är bland det fulaste som finns...Har du fått den?

Jag köper aldrig en "ful" bil om jag inte kommer att bli "tvungen" av t.ex ekonomiska skäl senare i livet(vilket jag naturligtvis helst jobbar på att undvika)..

Mvh Janne.
Janne T, jag får den inte föränn vecka 46-47 eller därikring. Det finns inga snygga småbilar, alla ser mer eller mindre ut som kalleanka-bilar. Bmws bidrag är väl snäppet fulare än Audi t.ex, men då är inte Audi bakhjulsdriven, så den går bort direkt.

Jaja, snacka bromsar och andra modifieringar istället för mina åsikter. Det är trots allt mina och jag förstår inte ens varför man vill ifrågasätta dem?
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Jo visst är det dina åsikter...jag bara undrar hur man kan köpa en "ful" bil,som i mitt tycke inte heller "är gratis"?
Är det så svårt att förstå den funderingen?

Bromsskivorna har jag ju redan sagt ser mycket potenta ut...

Mvh Janne.
Jo
385
Jonas T
E61 535d M-sport
OK, jag erkänner att jag aldrig fattat mig på hela stylingidén. Turbojapsar med fjutt-fjutt-fjutt dumpventiler och till Batmanbilen ombyggda BMW:s med neonljuströsklar går bort i min värld. Funktion i första hand! Men ändå, eftersom nu tråden dyker upp så antar jag det önskas åsikter:

Enligt min mening overkill för den bilen. Bilen väger trots allt bara ca 1400 kg, har inga monsterprestanda, och kör du inte R-däck så blir ju greppet inte heller mer än halvdant. Det man uppnår är således sämre vägegenskaper och fjädringskomfort samt svårmodulerade bromsar, dessutom med obalanserad fördelning fram/bak. Det är ju tur det finns ABS för annars hade däckskontot blivit dyrt... ;)

Sisådär 330 mm hade nog varit fullt tillräckligt, då kanske man dessutom kunde köra 17" vinterhjul. Nu blir det en massa ombyggnadstrubbel varje gång det är dags att skifta vinterhjulen (om man inte kör värdelösa 19" vinterhjul eller ställer av den).

Men OK jag håller med, vill man bara styla på gatan och låta Svensson tro man är rejsputte så ser det ju onekligen rätt maffigt ut.
Jonas T,

Originalbromsarna hade säkerligen varit tillräckligt för mina ändamål. Men det ser ju inte lika fett ut. >8)

Ombyggnadstrubbel inför vintern? Jag lär inte ha kvar den till nästa vinter och även om jag skulle ha det så skulle jag inte se det som ett trubbel. Det är kul att meka tycker jag. :)

Men om du tycker att ett par 380mm Brembo-bromsar hör till Batman-stylade bilar så kanske du borde tänka om lite?
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Haha. Varför plöja ner en massa pengar på jättebromsar i en bil man i grunden tycker är ful och som dessutom inte är särskilt snabb??
Anders S.

Det är kul att meka, det har jag ju redan skrivit! :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.