AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.169

Topasblå o automat... Hur eftertraktad är den kombinationen?

Ez
250
Ezi
BMW M3 E92 -08
AUDI S5 4,2Q -10
Hej!

Kan ni tänka er o köpa en topasblå bil ?

Har hittat en bmw ci -03 med topasblå färgen och funderar lite hur eftertraktad den färgen är ?

Innan har jag haft en silver o en svart o de färgerna är rätt så eftertraktade?

Sedan så är bilen automat också .......... Hur eftertraktade är de ?

Tacksam för lite åsikter!

Ezi Pezi
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Topasblå upplever jag helt klart som en ok färg. Betydligt fler som ger positiva kommentarer om den topasblåa färgen än den andra som är titansilver.

När det gäller automat på en coupé är det förodligen ett litet minus.

___
//Ulf
jag skulle satsa på en automat;)
Färgen är grym
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Färgen är snygg! Ingen nackdel vid försäljning.

Rücksicht bitte, und denkt Voraus!Länk
Visa användare
232
pane
530D X-Drive 2014
Alpina Roadster S -04
Topasblå tycker jag är klockren. Skiljer sig lite från alla svarta och silver bilar. Nu är jag ju även partisk då jag har en Topasblå Z3. Automat e gött om man har tillräckligt med kraft i motorn och inte ska köra på bana.
Inga problem med färgen, min granne hade en 320Ci i topasblått som han sålde på bara ett par dagar förra hösten.
Däremot kan jag tänka mig att automat kan vara ett litet minus för många, men det beror väldigt mycket på köparen och i vilken typ av trafik den rullar i. Om den skall rulla i tex Stockholm är det nog snarare ett litet plus.
Satsa på den färgen - du kommer säkerligen inte att ångra dig! Jag hade sex stycken svarta bilar innan nuvarande (topasblå) och jag var väldigt tveksam till om färgen var den rätta innan köpet. Men efter att ha sett den i verkligheten var det inget att tveka om - den gör sig mkt bättre i verkligheten än på bild och trots att jag alltid förespråkat svarta bilar, har jag verkligen inte ångrat mig över mitt val! Personligen har jag enbart hört positiva reaktioner - lätt att underhålla, fräsch o. relativt ovanlig. Att den skulle vara svårsåld tror jag verkligen inte då jag redan har blivit erbjuden mer pengar än vad jag gav för den...

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..?"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.