|
|
|
|---|---|
|
Undvik Waxdepån i Täby/Arnine! De är mycket oseriösa! Till mig gav de ett pris för lackbehandling för 2495:-, sedan fick jag rabatt för jag skulle senare lämna in två andra bilar och fick då priset 2395:- . När jag hade lämnat in bilen och kommit hem ringde de upp och säger att de upptäckt en lackskada på huven och att de måste maskinpolera och därmed ta 500kr mer för det. Jag sa att de inte kunde mena allvar, bilen är ny och det finns inte en tillstymmelse till skada på den. De var oförskämda och sade undrade om jag aldrig tvättat bilen, osv. Jag svalde detta och tänkte att jag diskuterar detta när jag hämtar bilen dagen efter för jag hade inte möjlighet att åka tillbaka och syna deras påståenden. När jag skulle hämta bilen ljög de ihop skador på min fabriksnya bil som de säger att de skall ha extrabetalt för. Helt sjukt! Dessa är ett gäng bodfångare enligt min mening. Min bil kostade till slut i princip vad en behandling på Ditec kostat så det känns surt. Jag fick höra påståenden som att bakluckan sett ut som att någon dragit med naglar på den, repor runt handtag, flera skador på huven som de påstod kanske varit fågelskit som etsat sig in (eller hur! jag har aldrig varit i närheten av någon fågelskit!). Jag struntade i att argumentera utan betalade. Orkar inte bråka med idioter. Återbehandling för 1800:- på Waxdepån kommer jag definitivt inte göra och de andra två fordonen vi hade bokat in, avbokade vi blixtsnabbt! Unvik Waxdepån, det finns inget som heter billigt och bra. Någon som har rekommendationer på var man skall efterbehandla när man nu har pps-skydd? Eller kan man göra en nybehandling när man redan har ett pps-skydd sedan tidigare? | |
| Har också träffat folk som är otroligt missnöjda med deras jobb | |
|
Konstigt! Har du fått prata med Bosse (ägaren till Waxdepån)? Har haft en del att göra med dom tidigare och har en helt annan uppfattning, ärliga o raka med jättebra resultat... Nej, be att få prata med Bosse så ska det nog ordna sig... Lycka till! |
|
|
Har en helt annan uppfattning. Mycket seriösa. Väldigt trevliga (allihop) samt ett mycket bra resultat. Tänk att man kan ha så olika åsikter... Fråga: Hur kan du vara säker på att lacken inte var dålig när du lämnade in den. Hade du granskat bilen? Hur "ny" var bilen? Som exempel kan jag nämna att min splitternya 320d lämnades in 1 vecka efter jag hämtat ut den på bmw. Det visade sig vara en bula på dörren som bara kan ha hänt under tillverkningen (bula utåt). Ska fixas så klart. Vidare kan jag nämna att lacken på en ny bil kan vara riktigt riktigt usel när den är ny. Detta har jag sett på flera bmw-bilar som är helt nya. Sen är det väl inte så konstigt att dom frågar om du tvättat bilen, ganska relevant med tanke på vad maskintvättar kan ställa till med. Till sist funderar jag varför dom skulle ljuga ihop skador på bilen om det inte vore så. För att du skulle bli missnöjd? |
|
|
Tydligen var bilen inte i helt nytt skick utan "lätt begagnad" med Stockholms mått = med övriga Sveriges mått "nej tack"... Med tanke på att dom gör många såna små "mini"-bilar så skulle det vara konstigt om de inte såg fel o brister o då kontaktar kunden. Vad lär man sig nu av detta? Precis som vid alla arbeten hus, hem eller bil; gå genom arbetet med den som ska göra det och framförallt gå genom objektet tillsammans innan man börjar. |
|
| Kan tänka mig att många ringer till rekondfirmor och frågar om pris etc. När frågan sen kommer om hur bilen man har ser ut så är detta en extremt subjektiv fråga. Många gånger skiljer sig nog åsikterna lite grann... :) | |
|
Det är jättetråkigt att höra att annie71 är missnöjd efter att ha varit här med sin Mini Cooper. Tyvärr är det ju så att även nya bilar får skador och vår målsättning är alltid att göra ett så bra jobb som möjligt vilket vi lyckades med även i detta fall. Vi jobbar som så att vi besiktigar alla bilar som kommer in och upptäcker vi något som vi anser bör och kan åtgärdas så ringer vi kunden och frågar om han/hon önskar det åtgärdat eller inte före vi lägger lackskyddet och uppger då alltid vad det kommer att kosta. Kunden har dessutom självklart möjlighet att avbryta behandlingen i detta skede, utan någon som helst debitering, för att eventuellt reklamera bilen till bilhandlaren. Precis så gick det till i detta fall. I samband med poleringen av skadorna på huven, som vi kommit överens om, valde vi som goodwill att även ta bort de slitskadorna i form av repor på bakluckan och vid dörrhandtagen som kunden fått. Att vi skulle ljuga för våra kunder och hitta på fiktiva skador tycker jag inte ens det är värt att kommentera. Vi anser att detta är det mest seriösa sätt att arbeta på vid behandling av nya bilar. Detta uppskattas av våra kunder i allmänhet men tyvärr så har vi inte riktigt lyckats nå fram till annie71. |
|
| Där jag lämnat min bil på lackbehandling ingår iallefall maskinpolering i priset! Tror ingen seriös rekondare skulle lägga på lackförsegling på opolerad bil eller? | |
| Ibland kan jag känna att man kanske inte ska lägga allt för stor vikt vid ett påstående som kommer från en trådstartare som precis har loggat in sig och skriver sitt första inlägg. Det kan ju faktiskt tolkas som att denna person egentligen bara är ute efter att sprida så mycket badwill den kan i rent ursinne för att den anser sig ha blivit orätt behandlad. Jag lystrar nog personligen mer om inlägget kommer från en medlem med sisådär en 100 inlägg och uppåt. En liten stilla reflektion bara. | |
hampe m3 |
super-dan, en vis tanke, men sammtidigt, kan jag nu förstå tråd skaparen, mitt första inlägg på detta forum berörde en viss firma som kostade mig fruktansvärt mkt pengar i sammband med en service, vilket resulterade i en motor mindre, model dyr! Min tanke bakom just det inlägget va att sprida min erfarenhet och varna andra med bilar för det jag råkade ut för. mvh hampus |
|
Det verkar som en del missat Waxdepån´s svar och det tycker jag faktiskt är strongt av dom att logga på sig på forumet och förklara händelseförloppet m.m. Att dom väljer att kommentera inlägget måste ju ändå visa på att dom verkligen bryr sig om sina kunder och att man regerade på att här var nåt som inte stämde. Men jag tycker som så; Eftersom båda parter nu skrivit här i och tråden mer eller mindre stannade upp efter det så borde man kunna låsa tråden då den inte tillför något mer än andras spekulationer och efterhandskonstruktioner. |
|
|
Hej på er. Man måste som kund vara uppmärksam på vad som ingår när man köper ett lackskydd. Hos många firmor så ingår ingen polering, endast tvätt och rengörning av lacken med sprit eller dylikt innan lackskyddet. Hos andra får du både en "standard rubbing" och polering i priset. Mvh Skalman |
|
|
Antar att många tittar sig blinda på priset, och går tilld en billigaste istället för att se vad som faktiskt ingår. Det är som när den större massan (specielt vi svenskar) ska köpa bil eller dyligt, så åker man alltid och tittat på den billigaste annonsen och sedan blir man förvånad att den inte uppfyller sina kriterier. Vi är så jäkla dumsnåla! Och det låter rätt så dumt att lackförsegla utan att polera upp glansen innan,,, lite kasta pärlor till svin. |
|
|
Waxdepåns svar - vilket skämt. Inte ens i ett sådant här forum kan de hålla sig till sanningen. Pinsamt. Tur att man aldrig mer kommer ha med dem att göra. Måste dock få kommentera..De skriver.. "I samband med poleringen av skadorna på huven, som vi kommit överens om, valde vi som goodwill att även ta bort de slitskadorna i form av repor på bakluckan och vid dörrhandtagen som kunden fått. Att vi skulle ljuga för våra kunder och hitta på fiktiva skador tycker jag inte ens det är värt att kommentera." Skadorna? De påstod att det var EN skada på huven, vilket var rent påhitt. Några repor på baklucka och vid dörrhandtag pratades det överhuvudtaget inte om. Goodwill, vilket trams - vaknade ni sedan och vände på kudden? Vi hade synat denna bil minutiöst kan jag säga och det var det inte bara jag själv som gjort, vfanns inte en tillstymmelse till skada, någonstans. Min bil är konstruerad i bakluckan så att på insidan finns en krok, när jag stängt bakluckan har jag alltid tagit i kroken på insidan och tryckt igen luckan på registreringsskylten. Just för att jag är en riktig perfektionist och har behandlat bilen som ett barn. Därför blir Waxdepåns lögner så oerhört genomskinliga. Jag kan tillägga att min man har arbetat b.la på BMW, Volkswagen och Mercedes. I nuläget samarbetar han med ett stort antal bilfirmor/transportföretag i sitt yrke. Det var därmed tur att vi som privatpersoner upptäckte Waxdepåns affärsidé att lura kunder innan vi bestämde oss var vi skulle lägga framtida behandlingar. Det blev dyra lögner för Waxdepån kan jag säga. Efter att ha läst deras svar blev nivån så låg att nu kommer jag inte kommentera detta mer. Var och en gör som den vill, men nu har jag i alla fall talat om min upplevelse av hur de behandlade mig och en lärdom för Waxdepån kan vara att man inte har en aning om vem kunden är, i detta fall var vi professionellt verksamma inom bil- och transportbranschen. |
|
|
Annie, svar 03:13. Med tanke på att det var sen lördagkväll kanske man inte ska bli förvånad över nivån på ditt inlägg... Passar på att citera ditt första inlägg: "När jag skulle hämta bilen ljög de ihop skador på min fabriksnya bil som de säger att de skall ha extrabetalt för. Helt sjukt! Dessa är ett gäng bodfångare enligt min mening. Min bil kostade till slut i princip vad en behandling på Ditec kostat så det känns surt. Jag fick höra påståenden som att bakluckan sett ut som att någon dragit med naglar på den, repor runt handtag, flera skador på huven som de påstod kanske varit fågelskit som etsat sig in (eller hur! jag har aldrig varit i närheten av någon fågelskit!). Jag struntade i att argumentera utan betalade. Orkar inte bråka med idioter" Hur f-n kan du vara så korkad att du INTE åker och hämtar bilen alternativt tittar på vad det är för skador dom hittat, om du är SÅ säker på det inte finns några? Tycker mest det verkar som att du är bitter över ditt bilköp, i annat fall hade du inte bemödat dig med en massa foruminlägg utan njutit av din "fabriksnya" bil.. :) Det är vad jag tror. |
|
|
Tror Annie inte vill förstå att slaget är förlorat och att det inte är många här inne som tror på det hon/han skriver. |
|
|
Bäste Annie2. Det var tragiskt med det som inträffade med din Mini Cooper. Det låter som du är arg och upprörd, förståeligt på ett sätt. Vilket specifikt yrke har din man förresten? Är han sakkunning kanhända och kan bistå med kommentarer kring detta vidare för det finns en poäng från bådas sidor som jag ser det. Det är en sanning att verkar vara pedant, jag tror dig där. Resten är inte lätt att förklara men jag gör ett försök med en vy att 2 parter har olika åsikter. Det jag ser är att du gav Waxdepån ditt förtroende att göra bilen blank samt förse den med det lackskydd de använder. Grundprisnivå accepterade du såsom ingånget avtal för den beställda och sedemera levererade tjänsten. Att du inte hade styrkan att förmedla att du önskade tid att diskutera och ta in budskapet för att förstå den ökade kostnaden läser jag vidare som din insikt efteråt. Sedan brast ditt förtroende i från din sida som kund att få höra detalj efter detalj på det enligt din åsikt, fabriksnya fordon. Kan du vänligen posta ungefär vilket datum det var nylevererat. Det blir det enklare att förhålla sig till alla fakta då. Upplysningarna från Waxdepån hur kunden informerades verkar rimliga från mitt håll sett. De tar sig tid att återge detta till dig som kund per telefon. Sedan här på forumet. Från min vy ser jag försök att fackmannamässigt påpeka deras sanning från deras sida. Detta då de i detalj synar bilen med deras erfarenhet. Denna bedömning innebär att de önskar leverera bästa möjliga resultat och att detta tar mer tid än ursprungspriset. Tid är en kostnadsenhet. Jag fanns inte med per telefon och hörde hur det presenterades i detalj dock. Lika lite vet jag inte exakt hur mycket priset ökade då detta inte finns återgivet i klartext. Ju mer fakta, ju enklare helhet. Flera bekanta talar väl om deras arbete och de är ju på sin sida referenser. Jag, rent privat umgås lite med 2 av dem. De finns här på forumet och vi har diskuterat bilvård via Powerpost. Hej ni 2. Någon egen åsikt från Ert håll? Jag försöker sätta mig in i detta genom att studera tråden lite från ett perspektiv att båda sidor har en poäng. Som f.d. affärsman själv så är min inställning att proffs bygger ju på sin egen kunskap samt utveckling av denna kontinueligt. De är ju en affärsverksamhets andemening. Själv är stock-konservativ och kompromisslös i att hittar jag en bilvårdsanläggning jag är nöjd med har den livstidsförtroende från min sida. Högst annorlunda i dagens 08. Stressen, den förstör mycket mer än vad som är känt i hittills presenterade forskningsrön och massmediala exempel. Nu är mitt val av bilvårdsanläggning baserat av ett förtroende. Stegvis, sakta byggt under mer än 10 år av kritisk granskning av levererad vara, sedan förklara hur jag ser på det hela, returnera levererad tjänst och göra om igen. Ibland har jag accepterat att betala mer eftersom välgörenhet det kan man ju inte betala kostnader med, däremot används goodwill som just goodwill. Denne tar också en mindre summa om hela bilen behöver "rubbas" p.g.a. dagens tunnare lackskikt än för 10-15 år sedan är helt enkelt repkänsligare. Det är inte lätt att som bilägare se dessa repor som en fackman gör när han sitter hela dagarna ½ meter från en bils lack med belysning och polermaskin. Alla bilvårdsanläggningar borde få den chansen från kunderna att odla sådana långsiktiga kvalitetsrelationer. Kvalitet är olika upplevd helt enkelt. Det är när kunden tar sig tiden, skriver till denne eller personligen besöker leverantören detta kan börja ge resultat som bygger upp långsiktigt. Uppmuntra varandra. Kunden har rätt helt korrekt. Denne betalar tjänsten. Sedan kan detta brukas på många sätt. Inget är egentligen fel sätt. Det finns olika vägar att belysa det hela dock. Därefter fatta beslut. Ges leverantörer chansen att få ta del av det kunden upplever sker mervärde. Nu kan det inträffade inte göras ogjort men kanhända leda till något positivt i framtiden kanhända för alla inblandade? Såhär görs det i den bransch jag kommer ifrån. En annan sed, en annan tradition och även detta nedanstående hänger ihop med en kostnad som betalas av kunden själv. Som en del i priset för att leverantörer skall kunna få tjäna pengar, levebröd. Tyska god affärsseder och bruk brukar ett papper faxat från leverantören som kunden kan läsa. Kostnadsförslag. Sedan verifierar kunden med sin signatur och returnerar. Då finns dokumentation levererat och sedan accepterat. Enkel beskrivet för hand med kostnadsnivå på en förtryckt blankett för lågmarginalprodukter, på dator mer specificerat för högmarginalprodukter. Görs detta även i Bilvårdsbranschen redan kanhända? Lagen säger att ingånget avtal gäller. Sedan hur man hanterar en konflikt? Först måste det uppstå en konflikt, sedan behöver den belysas. Mina 5 öre. Mvh Asken |
|
|
Oj,, jag hittade ett inlägg om Waxdepån! Jag måste då dela med mig av min erfarenhet av dem och den är inte direkt positiv. Jag har en liknande erfarenhet som Annie beskriver, de gav ett mycket oseriöst intryck. I våras lämnade jag in min förra bil där och de tittade på den, jag fick en prisuppgift. När jag skulle hämta bilen började de tjafsa om att de fått göra extrapolering eftersom de funnit repor och de skulle de ha extrabetalt för. Jag ifrågasatte givetvis detta men diskussionen var lönlös och de var oerhört otrevliga mot mig, så det hela slutade med att jag betalade och bestämde mig för att aldrig mer lämna min bil där. Nu har jag en annan bil och den skall jag ditecbehandla. That´s my excperience of Waxdepån. Punkt. :) |
|
|
"Oj,, jag hittade ett inlägg om Waxdepån!" Är du allvarlig nu eller? |
|
| Ja, det är klart att jag är allvarlig? Jag blev förvånad att se ett ämne här som handlade om dem. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.