|
|
|
|---|---|
|
Har en 330Ci -01 som ibland kan vara väldigt bråkig när jag ska iväg, har märkt att när jag ger gas pådrag så dippar varvnålen nedåt och det känns som att bilen inte får bränsle. Har blivit x antal pinsamma motorstopp pga detta. Problemet har jag märkt uppstår nästan alltid när det har varit varmt ute och jag kört bilen varm stängt av den i tex 10 min och sen iväg igen. Ett strulande gasspjäll, någon givare eller något annat som reagerar på att temp i motorummet stiger? -- Beer is the path to the dark side. Beer leads to intoxication. Intoxication leads to hangover. Hangover leads to much suffering. Much beer I sense in you. | |
| kolla bensin filter. | |
|
Bensin filtret är bytt så bör inte vara det, tänkte lite på tänstiften men då borde det märkas lite på ökad soppa förbrukning tycker jag? -- Beer is the path to the dark side. Beer leads to intoxication. Intoxication leads to hangover. Hangover leads to much suffering. Much beer I sense in you. |
|
|
Soppapump? Min kändes stundtals svag och drog mer bensin. Till slut kom jag knappt hem utan den dog när jag tryckte för mycket på gasen. En dag startade den inte alls. Det gick ganska fort sen problemen började. Jag tror det är billigt och lätt att byta. |
|
| Min hadde samma tendenser,dog i alla möjliga situationer,det var en givare på insugskammen som givit upp.Efter byte är det en helt ny bil. | |
|
Tror också på en givare, vore det soppa pumpen tycker jag att det borde märkas vid andra situationer också. Får lämna in den på BMW för en avläsning av felkoder och hoppas på att det syns där lär bli dyrare i slutändan med uteslutnings metoden :) -- Beer is the path to the dark side. Beer leads to intoxication. Intoxication leads to hangover. Hangover leads to much suffering. Much beer I sense in you. |
|
|
Hej! Har du fått ordning på bilen?...jagt tror nämligen jag har precis samma problem + att bilen känns trött vid acc. i högre hastigheter.... Har själv inte riktig kommit mej för att lämna in bilen än, tänke nog prova byta kamaxelgivare men efter att ha läst en massa inlägg om detta så tycker jag att de inte riktigt stämmer då min bil aldrig varit svår att starta... |
|
|
Vevhusventilationsgivaren tror ja de var min polare fick som fel när han gjorde en felsökning på den. Det var en bmw 330 e46 och bar sig likadant åt :) |
|
| kollat LMM? | |
|
Bilen åker in på service imorgon. -- Beer is the path to the dark side. Beer leads to intoxication. Intoxication leads to hangover. Hangover leads to much suffering. Much beer I sense in you. |
|
|
Givaren till insugskammen samt en avgas något givare var visst problemen. Dem hade inte delarna på lager så får invänta till imorn. Kostnad för jobb + delar skulle landa på ca 3600kr. -- Beer is the path to the dark side. Beer leads to intoxication. Intoxication leads to hangover. Hangover leads to much suffering. Much beer I sense in you. |
|
| jag hade exakt samma fel som dig och lösningen låg vid att byta kamaxelgivare, vilket resulterade i att bilen känndes som ny i vrid osv. | |
|
Avgas + insugs givaren till kammen var det som var kaputt. Bilen känns klart piggare och rappare nu men har inte hunnit mer än köra leendes hem från verkstaden ;) 776kr ex moms kostar givarna st. jobbet tog de 1044kr ex moms för. -- Beer is the path to the dark side. Beer leads to intoxication. Intoxication leads to hangover. Hangover leads to much suffering. Much beer I sense in you. |
|
| Låter fint att du fått ordning på bilen:)..trevligt att du skrivit vad lösningen var också, mycket uppskattat.....själv har jag beställt givare (insug+ avgas) hoppas att detta är lösningen för mindel också...insugsgivaren fanns inte inne på lager utan skulle komma till veckan så de får bli nästa helgprojekt att byta dessa... | |
|
jaha.. då är de bara för mig o beställa tid hos m-bilar så dom får laga min med :) strular era bilar varje gång ni startar ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.