AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.958

Baklucka går ej att öppna - E39 Touring kabelbrott?

Iz
50
Izar
528i Touring -98
Hej,

Jag har en E39 Touring där bakluckan inte går att öppna längre. När jag försöker öppna luckan så hör man att motorn för "soft close" går igång, dvs microswitchen fungerar och får ström. Var på BMW idag och köpte en ny motor samt en ny kontakt för att öppna glasluckan. Jag vet att denna har varit lite dåligt på slutet så jag tänkte mig att den kunde ha gett upp helt nu.

Sagt och gjort så försökte jag mig på att byta kontakten då det verkar som om jag måste få upp den lilla luckan för att kunna ta bort plastklädsen på bakluckan. Nåväl efter bankande på fick jag till slut bort den gamla kontakten. Själva kontakten kunde jag inte få bort då det verkar som om man måste öppna den lilla luckan för att kunna få igenom själva kontakten mellan bakrutetorkaren och glasrutan. Kapade då kablarna och satte ihop dom, om allt skulle gå som jag ville så borde då den lilla luckan öppnas vilket den inte gjorde!

Det verkar vara lite för otroligt att centrallåsmotorn till stora luckan samt magneten(?) till den lilla luckan skulle gå sönder samtidigt, detta får mig att misstänka kabelbrott. Har letat efter lite säkringar men inte hittat något relaterat. Dessutom som på grädde på moset så slutade larmet fungera i samma veva.

Är det någon som har några ideér på vad det kan vara? Börjar känna mig lite uppgiven, det är inte så kul att ha en kombi som man inte ens kan öppna bakluckan på!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.