|
|
|
|---|---|
SpineKracker |
Min 320 E30 känns väldigt slö och klen efter att jag bytte kamrem. Markeringarna på kamdrev och topp stod för varandra och motorn stod i ÖD cylinder 1. Vad kan vara galet? Hjälp mottages tacksamt. MVH |
SpineKracker |
Misstänker att tändningen kommit lite off, kan det vara rimligt? |
| Ja fördelaren drivs ju av det 3e drevet som remen går runt. | |
SpineKracker |
3e drevet=remskivan som sitter på generatorn?? |
|
Går den illa på tomgång? Då har den hamnat en kugg fel! Det är ganska tight att få på en ny rem... lätt att sätta den en kugg fel. Mvh: Zoltan |
|
|
Nä, kamremen går ju runt 3 kugghjul, kamen, vevaxeln och agregataxeln. Agregataxeln driver fördelaren och oljepumpen. Jag förutsätter nu att din bil är en -86a och har fördelare under insuget. Nyare motorer har ju Motronic och saknar fördelare, då har agregataxelns läge ingen betydelse. |
|
SpineKracker |
det stämmer att den har fördelare under insuger ja. nej tomgången är som innan, dock lite lägre. ok tack så mycket för tipsen, skall kolla detta så fort jag får möjlighet. mvh |
SpineKracker |
Är det möjligt att justera fördelaren så den kommer i rätt läge utan att demontera remmen å hela köret? skulle ju vara väldigt fint om så var fallet =) Jag valde inte E30, E30 valde mig. |
|
Tjenare. försök få tag på en tändinställningslampa så du kan kolla tändningen. men komihåg att ta bort vakumslangarna från fördelaren. och att hålla 2000varv. o ta gärna en vit krita o märk upp på svänghjulet där de är ett "Z" o sen så ser du att de är som en lite plåt som sticker ut o sträcket brevid "Z" ska vara mitt för den där plåten vid 2000varv. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.