AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.049

Över 36000 medlemar,hur många är aktiva?

Sida 1 av 2
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Såg nu att de precis slagit över 36000 medlemar och de är riktigt många...
Men hur många av dessa konton kan vara aktiva? känns ju som de är långt ifrån alla som de är de iaf..
Bara lite kul å veta hur många som är aktiva just nu...kanske inte så lätt att få fram kanske men...
kilroy
Det beror helt på hur man definierar "aktiva".

- Besöker forumet utan att logga in

- Besöker forumet OCH loggar in

- Startar nya trådar

- Deltar bara med svar i trådar

...och så vidare.

Som på alla forum finns det säkert många medlemmar som inte besökt forumet på länge.

Mvh kilroy

"Jag är inte bara dryg...jag är skåning också"

M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Det är en fråga jag med grubblat på!
Jag har själv ett gammalt inlogg sedan sidan bytte namn från bmwpower,men uppgifterna försvann när jag bytte dator i samma veva vid en flytt.
Provade dock att logga in med samme användaruppgifter med den datorn ca 2 år senare,då min nyare dator fick en diskcrash,och det gick då att logga in.
Undrar dock om det användarnamnet finns kvar,kommer tyvärr inte ihåg vad jag hade för nick då,men jäkligt töntigt vet jag att det var.(jag vet, det är mitt nuvarande med) =)

MVH Patrik

"Hellre en BMW i garaget,än en Ford på verkstaden"
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Jo,de e nog sant...är lite svårt att definera vad som menas med "aktiv" då de finns många som är medlemar,men bara sitter och läser och inte skriver...
Men om man skulle lägga in en gissning sådär mellan tummen å pekfingret? en bit under 30.000 lr nåt!?
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Jag tror på betydligt mindre eller så gå jag bara in på trådar som en annan skara med samma intresse och känner igen en del nicks pga det.
Men jag gillar att gissa så 10 000 tror jag är inne minst 1 gång i veckan sen att det är kanske 2500 som är inne varje dag, min gissning om någon med lite fritid över kan kolla det,gör det :-)

10 000 1 gång i veckan
2500 varje dag
gissa på nu!

Mpower
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
håller med betan,inte mer en det i alla fall knapast...
1 är Haas
2 är kilroy
3 är M635 forever
4 är betan
5 är dicka o
6 är Udo Dirkelsniff
7 är ...

Bara att fylla på listan om man är aktiv så blir det längsta tråden Länk

/Udo Dirkelsniff
Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Så då blev det 7 aktiva med mig...

___
//Ulf
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Hehe...aa då kommer tråden bli väldigt lång om alla som e aktiva ska fylla i här..
Men iaf...kanske inte är mer än så som är aktiva just nu...men i försej är de ju en del om man tänker efter :)
det vore ju smidigt om konton som har varit inaktiva i 2 år eller nått tas bort, någon annan ny medlem kanske vill ha just det användarnamnet
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Forumet skulle bli väldigt trasig om man började återanvända användarnamn :)

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
Också aktiv fortfarande :D

Håller med om att användarnamn ABSOLUT INTE ska återanvändas. Förvirrande är bara en liten förnimmelse över vad det skulle kunna bli.

Mvh,
/Wille
LeifM
Inte lätt att veta hur många som har dubbel ID. Eller ännu fler som Udo.
Om man då använder alla så är de ju aktiva.
Och de kan ju vara kopplade till unik epost också.
Registervård i detta fall är inte det lättaste men som Daimen SWE skriver plus att flytta över de som inte rört på sig de senaste åren i ett obsregister för att efter ytterligare år ta bort dom permanent. Eller så räknar man bara dom som haft aktivitet de åren som tycks lämpliga.

Nästa BMW en diesel...
LeifM: Nu tror jag att du missförstod mitt inlägg lite... Udo är Udo, övriga namn var inläggare i tråden...

/Udo Dirkelsniff
Länk
LeifM
OK, läste lite snabbt och trodde du hade/har ett flertal alias.
Och bra att Udo är Udo.:-)

Nästa BMW en diesel...
Visa användare
476
Markus_M3
M3Cab -97
När alla som idag är aktiva har fyllt i listan så är hälften av dem inaktiva =)
Menar att de lär ju ta ett tag =)

Mvh Markus
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Hehe...de va inte meningen att de skulle vara så exakta resultat så att alla som e aktiva måste fylla i denna tråd,utan de va mer lite luskande på ett ungefär sådär.
Precis som du säger,när sista aktiva skulle fylla i här så är bra många av som fyllt i tidigare inaktiva...tråden skulle ju liksom aldrig få ett slut då de kommer nya eftersom.
Visa användare
476
Markus_M3
M3Cab -97
Haha.. Nä precis..

Mvh Markus
Visa användare
847
Subidius
750 -91

Jo många aktiva är det. Dock är ju alla aktiva på sitt sätt som sagt. Det finns ju många Nick man känner igen. Och NEJ ett Nick skalla aldrig byta användrare!
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Kan man inte få fram en siffra på hur många registrerade användare som varit inloggade sedan midsommar tex..? Eller sen nyår? Borde väl ge ett vettigt hum om hur många som frekvent använder forumet...?

Visst, jag vet att många fler använder det för att enbart läsa och söka och därmed inte loggar in, men men..

Diesel-räsern
/Rickard
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Jag ä fortfarande aktiv ;) (Utan att logga in eller göra inlägg)
Det trots att jag inte ägt en BMW på 2 år :)

Min gamla pärla: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.